حجت‌الاسلام قهرمان احمدی روز چهارشنبه در نشست شورای زکات هریس، اعلام کرد: ۳۸ درصد مبلغ فوق برای رفع مشکلات محرومین و ۶۲ درصد نیز در پروژه های عمرانی مناطق روستایی هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۵میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال از مبلغ جمع آوری شده در زمینه آزادی زندانیان، امورتحصیلی، درمان، مسکن و معیشت نیازمندان و ۹میلیارد ریال در امور عمرانی روستاها هزینه شده است.

 امام جمعه هریس گفت: اهمیت زکات در مباحث دینی بسیار مهم است و هر جایی که خداوند در قرآن به اهمیت نماز پرداخته است به زکات نیز اشاره شده زیرا که اسلام زکات را برای اشتغال و کمک به افراد نیازمند مقرر کرده است.

وی با بیان اینکه افراد با زکات اموال خود را بیمه می کنند، افزود: اگر فرهنگ زکات در جامعه رواج پیدا کند تاثیر بسیار مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد ومردم  زکات مال خود را پای خرمن پرداخت خواهند کرد.

رییس شورای زکات شهرستان درادامه افزود: جمع آوری زکات در جامعه یکی از رسالت های مهم و سنگین کمیته امداد حضرت امام (ره) است که توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی تاسیس شد و منشا خدمات بسیاری برای جامعه است.

وی ادامه داد: پرداخت زکات به مانند جهاد در راه خدا است و کسانی که زکات مال و اموال خود را پرداخت می کنند، باعث رضایت خالق و خشنودی مخلوق می شوند و برای آنها پاداشی بسیار بزرگ است واگر در جامعه فرهنگ‌سازی صورت گیرد و پرداخت زکات در باور مردم نهادینه شود در حوزه رفع محرومیت بسیار تأثیرگذار می‌شود.

امام جمعه هریس گفت: اعتمادسازی یکی از راهکارهای افزایش پرداخت زکات است.

وی اظهار کرد: اگر اعتماد لازم درباره نحوه هزینه‌کرد زکات در مردم ایجاد شود، ضمن ایجاد آرامش، پرداخت زکات افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام احمدی پرداخت زکات و هزینه‌کرد درست آن را موجب تحقق عدالت اجتماعی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه دین اسلام، دینی عدالت‌محور است، تاکیدهای فراوانی در قرآن کریم و روایات اسلامی درباره اهمیت پرداخت زکات شده است و هزینه کرد زکات در روستاها و شهرهایی است که جمع آوری می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.