علی امیری راد روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان که با محوریت پیشگیری از آتش سوزی در مراتع و جنگلها برگزار شد؛ گفت: سیاستگذاری و اولویت اصلی مدیریت بحران شهرستان، پیشگیری از وقوع آتش سوزی به عنوان دغدغه اصلی در مراتع و جنگلها است .

وی گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت حضور به موقع و سریع نیرو در محل آتش سوزی، نیروهای تخصصی منابع طبیعی و محیط زیست باید نیروی واکنش سریع تشکیل دهند.

وی بابیان اینکه فرماندهی میدان عملیات در زمان آتش سوزی در مناطق حفاظت شده بامحیط  زیست و در مناطق غیر حفاظت شده با منابع طبیعی است، اعلام کرد: ۱۲ کانون پرخطر آتش سوزی در منطقه شناسایی و ۱۵نفر قرق بان به منظور پیشگیری از آتش سوزی و قطع اشجار انتخاب و به همین منظور تیم های اطفاء حریق و همیاران طبیعت سازماندهی شده است .

امیری راد استقرار نیرو و تجهیز ادوات اطفاء حریق در پاسگاههای محیط بان بویژه در کانونهای پرخطر آتش سوزی  از جمله پاسگاه کلاله را ضروری دانست و گفت: سیستم رادیویی و بی سیم مدیریت بحران جهت برقراری ارتباط در مواقع بحران و همچنین فعالسازی سامانه ۱۲۵ در سه ایستگاه شهرستان باید تقویت و مشکل آنتن دهی آن رفع شود .

فرماندار خداآفرین همچنین بر فعال بودن گشت های تلفیقی بویژه در فصل گرما و گردشگری تاکید کرد .

وی اظهار داشت: آموزش و استفاده از ظرفیت نیروهای بومی، دهیاران و همیاران منابع طبیعی و محیط زیست، برگزاری کلاسهای آموزشی و نصب تابلوها و بنرهای هشداردهنده به منظور پیشگیری از آتش سوزی ضروری است .

امیری راد گفت: با توجه به اینکه مهارآتش در مناطق جنگلی و مراتع یک امر تخصصی و نیازمند آموزش افراد می باشد، در این راستا مانور اطفاء حریق در روزهای آتی برگزار خواهدشد .

وی با تاکید براینکه نیروهای آتش نشانی شهرداری عاشقلو و منطقه آزاد ارس باید در آماده باش کامل باشند، گفت: دستگاهها و ادارات باید در امر پیشگیری و اطفاء حریق با هم همکاری و تعامل داشته و روسای ادارات در مواقع وقوع آتش سوزی در دسترس باشند .

امیری راد از تعیین محل ایجاد پد هلی کوپتر در بخش منجوان خبرداد و افزود: نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی همواره در شناسایی افراد خاطی در آتش سوزی آماده هستند. 

بخش وسیعی از جنگلهای ارسباران بعنوان ذخیره گاه زیست کره در محدوه شهرستان خداافرین واقع است و همه ساله با گرم شدن هوا شاهد وقوع آتش سوزی در این منطقه هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.