مراد ناصری روز شنبه در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: نهاوند به علت دارا بودن موقعیت جغرافیایی ویژه، آب فراوان و خاک مستعد از نواحی ممتاز استان همدان به شمار می رود که از جنگل های طبیعی و تاریخی متعددی برخوردار است.
وی افزود: نهاوند با ترکیبی از میراث بکر و با طراوت همواره پذیرای دوستداران تاریخ و طبیعت دوستان از مناطق مختلف کشور بوده بنابراین باید در حوزه گردشگری، طبیعت گردی و توسعه طرح های منابع طبیعی تلاش مضاعفی صورت گیرد.
فرماندار نهاوند گفت: برای توسعه و ساماندهی سراب های نهاوند اعتبارات خوبی پیش بینی شده است که نهادهایی نظیر منابع طبیعی و میراث فرهنگی باید با در جذب و هزینه کرد آن با هدف توسعه شهرستان تلاش کنند.
ناصری توجه به اشتغالزایی و کمک به جذب سرمایه گذاران در بخش های مختلف از جمله منابع طبیعی و گردشگری را بسیار مهم دانست.
وی اظهار داشت: باید ساز و کار لازم برای جذب سرمایه گذار در طرح های عمرانی منابع طبیعی فراهم شود تا سرمایه گذار با رغبت و توان بیشتری در این مسیر حرکت کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان نیز گفت: این اداره کل برای توسعه و نگهداری جنگل ها، استفاده از ظرفیت گردشگری پارک های جنگلی و طرح های آبخیزداری و آبخوانداری شهرستان نهاوند برنامه دارد.
اسفندیار خزائی افزود: تلاش برای حفظ آب وخاک و توسعه اقتصادی، اجتماعی منطقه توسط مسئولان شایسته تقدیر است چراکه هیچ توسعه ای بدون توجه به زیر ساخت و حفظ سرزمین ممکن نیست.
وی اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح های آبخیزداری در بالا دست سراب گاماسیاب با هدف ذخیره و افرایش آب این منطقه نهایی شده است.
خزائی اضافه کرد: در آینده نزدیک نیز با اجرایی شدن طرح های آبخیزداری، این منطقه به عنوان پارک آبخیزداری در کنار پارک جنگلی معرفی می شود.
نهاوند را به واسطه وجود بیشترین آمار بارش سالانه استان همدان، به شهر سراب ها و چشمه های جوشان و خروشان می شناسند و دلیل این ادعا را وجود بیش از 264 چشمه کوچک و بزرگ ثابت می کند.
وجود رودخانه هایی همچون سراب گیان، گاماسیاب و فارسبان، طبیعتی بکر و سحرانگیز را در این شهرستان به وجود آورده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.