ناصر قادری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح عملکرد سال ۹۸ این اداره افزود: از این تعداد بیمه شده، ۱۴ هزار و ۳۷۱ نفر در قالب بیمه اجباری از خدمات این سامان بهره مند هستند.

وی ادامه داد: از تعداد کل بیمه‌شدگان شهرستان، چهار هزار و ۹۳۷ نفر از طریق مشاغل آزاد و ۷۶۵ نفر نیز در قالب بیمه‌شدگان اختیاری زیر پوشش خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی هستند.

قادری ادامه داد: همچنین، در این شهرستان یک هزار و ۴۵ نفر از رانندگان درون و برون‌شهری،۸۸۰ نفر از رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری و ۸۱۲ نفر از مشاغل آزاد مشمول یارانه از خدمات این بیمه بهره مند هستند.

بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ کارگر و بافنده زیر پوشش تامین اجتماعی

رییس تامین اجتماعی مراغه گفت: هم اکنون چهار هزار و ۶۱۱ نفر از کارگران ساختمانی و بافندگان قالی، قالیچه و گلیم بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

قادری افزود: از این مجموع ۲ هزار و ۲۸۱ کارگر ساختمانی و ۲ هزار و ۳۳۰ بافنده قالی، قالیچه، زیلو و گلیم از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ۱۰۳ نفر از خادمان مساجد، ۱۸ نفر از کارگران باربر، ۶۲ زنبوردار، ۴۱ نفر از نویسندگان ومولفان، ۱۲۱ نفر از کارفرمایان صنفی و ۶۷ نفر از مهندسان و پزشکان و نیز ۵۸۰ نفر از دارندگان بیمه بیکاری تخت پوشش این بیمه هستند.

پرداخت بیش از ۱۳۹ میلیارد تومان حمایت های کوتاه و بلندمدت

قادری گفت: در طول سال گذشته، ۱۳۹ میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان در قالب حمایت های کوتاه مدت و بلند مدت به بیمه شدگان و خانواده های آنان پرداخت و ارائه خدمت شده است.

وی افزود: در این مدت، برای ۶ هزار و ۳۳۷ نفر، حدود ۱۲۴ میلیارد و ۴۰۷ میلیون تومان به صورت مستمری و تعهدات بلند مدت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در این راستا، برای سه هزار و ۷۲۹ نفر، ۷۱ میلیارد و ۱۴۲ میلیون تومان در قالب مستمری بازنشستگی از سوی این سازمان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای ۲ هزار و ۲۶۰ نفر از بازماندگان ، حدود ۳۸ میلیارد و ۲۶۲ میلیون تومان و برای ۳۴۸ نفر از از کارافتادگان زیرپوشش تامین اجتماعی، ۶ میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ۱۴ میلیارد تومان از سوی تامین اجتماعی در قالب تعهدات کوتاه مدت

رییس تامین اجتماعی مراغه گفت: پرداختی سال گذشته، ۱۴ میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان در قالب سه هزار و ۸۰۰ مورد حمایت تعهداتی کوتاه مدت بوده است.

قادری افزود: از این میزان تعهدات، ۱۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تومان برای ۵۸۰ مورد مقرری بیمه بیکاری در این مدت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین، ۷۲۵ میلیون تومان در قالب ۵۸۳ مورد کمک ویژه دوران بارداری، ۱۷۸ میلیون تومان در قالب ۱۰۵ مورد کمک ازدواج برای بیمه شدگان داده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۸۵ میلیون تومان در قالب کمک هزینه کفن و دفن، یک میلیارد و ۲۶۲ میلیون تومان در قالب غرامت دستمزد و ۱۱۷ میلیون تومان در قالب ۹۳۳ مورد ارتز و پروتز برای بیمه شدگان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی در این شهرستان پرداخت شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.