سرهنگ پاسدار سعید رشیدی روز چهارشنبه در بازدید از فعالیت های قرارگاه جهادی  شهید دهقان مراغه افزود: با وجود محدودیت های ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا، همدلی و همراهی مردم و جوانان و  نیز همت نیکوکاران، محدودیت ها را مرتفع کرده  و موجی از امید را در دل های محرومان  و آسیب دیدگان به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی، بهداشتی و  روحی از پیامدهای منفی کرونا است ادامه داد:  تلخی  و مشکلات معیشتی  مردم، این روزها  با دست های مهربان خیران و نیکوکاران شیرین شده است.

رشیدی اضافه کرد: روحیه خیرخواهانه و دلسوزانه آحاد ملت  ایران اسلامی موجب شده که  نسبت به دیگر کشورهای دنیا، نگرانی های کمتری در خصوص آسیب های حاصل از این ویروس باشیم.

وی گفت: در روزهای اخیر، خانواده های درگذشتگان همانند خیران دلسوز به جای برگزاری مراسم ختم، هزینه آن را صرف بیمارستان ها، مراکز درمانی و حمایت از نیازمندان می کنند و این امر نشان دهنده وجود روحیه همدلی در زمان های سخت و حوادث دشوار اجتماعی است.

فرمانده سپاه مراغه افزود: در ماه مبارک رمضان امسال نیز کمک های مردمی در این شهرستان بیشتر بوی همدلی و یاری به خود گرفته  به طوری که با اجرای طرح مواسات، شاهد توزیع  روزانه یک هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان شهرستان  و تهیه بسته های افطار برای آنان هستیم.

 رشیدی با اشاره به تلاش های قرارگاه جهادی شهید دهقان مراغه ادامه داد:  توزیع لوازم بهداشتی، بسته های حمایتی در بین نیازمندان جامعه، نان رایگان در بین مردم، غربالگری شهروندان و مسافران در ورودی های شهر و حمایت از افرادی که شغل خود را از دست داده اند، از خدمات این قرارگاه  در روزهای اخیر بوده است.

وی اضافه کرد: این قرارگاه با ۳۰۰ نفر عضو مردمی و داوطلب،  در تمامی زمینه ها، همگام و همراه  با دیگر گروه های جهادی این شهرستان فعالیت داشته و هرجا که نیازی احساس شود، وارد عرصه  شده و بدون چشمداشت به فعالیت خود ادامه می دهد.

 وی با تاکید بر حضو  بسیج در عرصه های اجتماعی به عنوان یک نیروی کارآمد گفت: نیروهای فعال بسیجی همان‌ گونه که در دفاع مقدس و دیگر صحنه های مختلف حضوری موثر و فعالی داشتند، امروز نیز در عرصه امدادرسانی و جهادی با  کمک به همنوع نیازمند خود تا شکست کامل کرونا نیز پیشگام و پیشقدم هستند.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش مواسات وهمدلی و کمک مومنانه در این شهرستان ادامه داد: این رزمایش های اجتماعی  با دستور رهبر انقلاب آغاز شده  تا در این روزهای کرونایی که عده‌ای از نیازمندان و مردمی براثر این بیماری کسب وکار خود را از دست داده اند، بتوانند در شب‌های ماه مبارک رمضان از توانایی معیشتی و حمایتی برخوردار شوند.

رشیدی با تقدیر از تلاش های جهادگران قرارگاه جهادی شهید دهقان، از آغاز مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه خبرداد و گفت: درمرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه در نیمه های ماه مبارک رمضان و به مناسبت ولادت کریم اهل بیت امام حسن (ع)، با توزیع بسته های حمایتی  سفره های نیازمندان  و بیکاران را رنگین خواهیم کرد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.