به گزارش خبرنگار مهر، احمد حمزه زاده امروز ظهر در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدارش با نمایندگان انجمن‌های میراث فرهنگی استان و با تاکید به نقش مؤثر انجمن‌های میراث فرهنگی در حفاظت و تقویت ظرفیت‌های تاریخی، گفت: انجمن‌های میراث فرهنگی استان با فعالیت مستمر خود همواره نقش بسزایی در احقاق حقوق و صیانت از مواریث تاریخی داشته و با اعلام نظرات تخصصی و کارشناسی، این اداره کل را در نیل به اهداف حفاظتی و صیانتی همراهی کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه در این جلسه موضوع مدیریت هیئت امنایی برخی از مجموعه‌های تاریخی استان مورد بحث و بررسی قرار. گرفت، ادامه داد: با توجه به گستردگی ظرفیت‌های تاریخی استان، بررسی و انتخاب آن‌ها جهت مدیریت هیئت امنایی همانند اداره کل میراث فرهنگی استان یکی از دغدغه‌ها و اهداف انجمن‌های میراث فرهنگی است که در این جلسه مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه گفت: همچنین در این جلسه ضمن بررسی ساختار و آئین نامه هیئت امنایی شدن مجموعه‌ها، بر تلاش مستمر این اداره کل در راستای انتخاب و اعلام برخی از مجموعه‌های تاریخی استان از جمله بازار جهانی تبریز و برخی موزه‌های استان جهت مدیریت به صورت هیئت امنایی، تاکید شد.

او بر لزوم فعال‌سازی سمن‌سرای استان تاکید کرد و گفت: طبق رایزنی‌های انجام گرفته با اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی در این جلسه، مقرر شد فعال سازی سمن‌سرا، تشکیل شبکه انجمن‌های میراث فرهنگی و برگزاری انتخابات هیئت مدیره توسط انجمن‌های میراث فرهنگی و سایر انجمن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: در راستای پیشبرد اهداف حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی با تشکیل جلسات مستمر از نظرهای کارشناسی و تخصصی اعضای انجمن‌ها برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در خصوص ساماندهی، مرمت، احیا و بازسازی موزه‌ها، ابنیه و محوطه‌های تاریخی بهره خواهیم برد.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان انجمن‌های میراث فرهنگی دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص لزوم توجه بیشتر به حفظ و صیانت از بافت تاریخی، خانه‌های تاریخی و تقویت نیروی انسانی جهت حفاظت از مواریث تاریخی را با مدیرکل میراث فرهنگی استان به اشتراک گذاشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.