احمد موقری روز دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت دفع پسماندهای مطب پزشکان، تشریح کرد: مطب های پزشکی در استان و به ویژه تبریز اگر تا پایان اردیبهشت جاری قراردادی با شرکت های دفع پسماند پزشکی نداشته باشند، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: به اﺳﺘﻨﺎد ﻣﺎده ۱۱ ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ، ﺗﻤﺎمی ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪه ﭘﺴﻤﺎﻧﺪهای وﯾﮋه و زﺑﺎﻟﻪ های ﻋﻔﻮﻧﯽ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺟﺪاﺳﺎزی ﭘﺴﻤﺎﻧﺪهای ﻋﻔﻮﻧﯽ پرخطر از زباله های عادی اقدام کنند.

موقری با تاکید بر  بی خطرسازی پسماندهای عفونی قبل از حمل و حین دفع، افزود: این اقدام باید با استفاده از فناوری های نوین و به روز به انجام برسد و در حال حاضر تعداد ۳ شرکت در کلانشهر تبریز در این حوزه فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا جمع آوری دقیق و امحای اصولی پسماندهای پزشکی توسط این شرکت ها و نظارت دقیق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز بر شرکت های مذکور باید با جدیت صورت بگیرد.

موقری بر متعادل سازی هزینه بی خطرسازی و امحای پسماندهای پزشکی با هدف داشتن توجیه اقتصادی برای شرکت های مجری امحا تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه دادگستری آذربایجان شرقی بر حفظ سلامت افراد جامعه و مسایل زیست محیطی بسیار حساس است، افزود: بدون تردید با مطب های پزشکی که تا پایان اردیبهشت ماه جاری برای دفع پسماندهای پزشکی اقدام نکنند، برخورد می شود.

کد: 170898
گروه: معاونت پیشگیری از وقوع جرم
نویسنده خبر: سعید پاشایی
-->

در آذربایجان شرقی ۱۳ هزار و ۵۰۲ پزشک وجود دارد که پنج هزار و ۴۷۱ نفر از آنان را مردان و هشت هزار و ۳۱ نفر را بانوان تشکیل می دهند. 

آذربایجانن شرقی بعد از استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان و فارس در رده پنجم کشوری از نظر تعداد پزشک جای دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.