این دستگاه، به جای پاشیدن مایعات ضدعفونی کننده، از بخار داغ برای از بین بردن ویروس ها استفاده می کند و هیچ رد و بویی از خود به جا نمی گذارد.

این دستگاه توسط یکی از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، طراحی و ساخته شده است.

محمد مردانی، مدیرعامل سازنده دستگاه ضدعفونی کننده با بخار داغ به ایرنا گفت: فعالیت اصلی شرکت ما از ۶ سال قبل تاکنون ساخت دستگاه های ترمیم حرارت و گرم در جای آسفالت بوده است، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر تصمیم گرفتیم با تکیه بر تجربیات مان در زمینه طراحی و ساخت دستگاهی برای مقابله با این ویروس وارد گود شویم.

وی درباره طرز عمل دستگاه ابداعی شرکت گفت: بخار خشک ماده ضدعفونی کننده در این دستگاه بسیار بالاست و همین امر موجب از بین رفتن لایه بیرونی ویروس کرونا و در نتیجه غیرفعال شدن آن می شود.

وی ادامه داد: از این دستگاه می توان برای ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی، اماکن عمومی و دستگاه های خودپرداز بانک ها استفاده کرد.

مردانی گفت: اندازه این دستگاه بعد از تولید انبوه می تواند به یک سوم فعلی کاهش یابد و هر بار با استفاده از ۴۰ لیتر محلول قادر به ضدعفونی کردن فضایی به وسعت یکهزار مترمربع است.

وی افزود: ماده ضدعفونی کننده مورد استفاده در این دستگاه نیز مجوز سازمان بهداشت فدرال را دارد و برای سلامتی انسان مضر نیست.

وی اضافه کرد: این دستگاه با گازوییل کار می کند و قیمت هر دستگاه آن ۳۰ میلیون تومان است.

مردانی گفت: در صورت دریافت سفارش می توانیم روزانه سه چهار فقره از این دستگاه را که قیمت تمام شده آن بسیار پایین تر از نمونه مشابه خارجی است، تولید کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.