میرمعصوم سهرابی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فاجعه‌ ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا در صورت شروع تمرینات تیم‌ها و ادامه لیگ نابخشودنی است، افزود: متولیان امر و آن ارگان و اشخاصی که به ادامه مسابقات لیگ نوزدهم اصرار می کنند، آیا می‌دانند که حتی اگر خدای ناکرده تنها یک بازیکن لیگ به این ویروس کرونا مبتلا شود چه فاجعه ای رخ می دهد؟

وی افزود: بیشتر بازیکنان و ورزشکاران با استناد به نظرات کارشناسی کمیته پزشکی فیفا بر این عقیده‌اند که در صورت ابتلا به کرونا عمر فوتبالی‌شان به پایان خواهد رسید و دیگر قادر به ادامه‌ ورزش حرفه‌ای نخواهند بود.

سهرابی ادامه داد: این موضوع بزرگترین ضربه را به فوتبال حرفه‌ای بازیکنان و سرمایه‌های فوتبال کشور ما خواهد زد و مسوولان مربوطه باید این موارد را در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ کنند و باید این را در نظر بگیریم که شرایط فوتبال حرفه‌ای با سایر مشاغل متفاوت است، چون فوتبال، شغل بازیکنان و منبع درآمد آن‌هاست و در صورتی که فوتبالیستی دچار مشکلی شود عمر ورزشی‌اش به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه فوتبالیست‌ها حق دارند و به دنبال این موضوع هستند که در صورت بروز مشکل احتمالی چه کسی پاسخگوی پایان عمر فوتبالی آنها خواهد بود؟ افزود: آیا وزارت ورزش پاسخ آن‌ها را خواهد داد یا فدراسیون و یا باشگاه‌ها؟

سهرابی گفت: جان انسان‌ها بسیار مهم‌تر از همه ‌چیز است و در اولویت نخست ارزش‌های انسانی قرار دارد و حتی کمیته پزشکی فیفا نیز به تازگی اعلام کرد که هیچ‌ چیز به اندازه جان انسان‌ها مهم نیست و فدراسیون‌ها نباید عجله‌ای برای شروع تمرینات و ادامه مسابقات داشته باشند و این نکته‌ای است که مطمئنا" به طور کامل کارشناسی شده و قابل استناد است.

وی خاطرنشان کرد: حتی بسیاری از لیگ‌های معتبر اروپایی در حال تعطیل کردن و نیمه ‌تمام گذاشتن لیگ جاری خود هستند، اما نمی‌دانم چرا برخی‌ها مصرانه به دنبال شروع تمرینات و پیگیری مسابقات هستند و بر این موضوع پافشاری می‌کنند.

سرپرست باشگاه تراکتور تبریز درباره آخرین وضعیت این تیم، گفت: از همان روز اولی که ستاد مقابله با کرونا انجام تمرینات ورزشی را پرخطر اعلام کرد، تصمیم به تعطیلی تمرینات خود گرفتیم و تا کنون تمرینات تیم تعطیل بوده و بازیکنان به انجام تمرینات انفرادی می‌پردازند.

سهرابی افزود: مربی بدنساز تیم هر روز به طور مرتب برنامه‌ای را برای تمرین در منزل در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا سطح آمادگی آنان حفظ شود، هر چند که با توجه به تعطیلی نزدیک به دو ماهه تمرینات تیمی نیاز زیادی برای آماده‌سازی مجدد بدن بازیکنان است تا به شرایط مطلوب سابق برگردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.