به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی ظهر چهارشنبه در تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام معلم بزرگ، استاد شهید علامه مرتضی مطهری، هفته معلم را نماد پاسداشت از مقام والای آحاد فرهنگیان دانست و گفت: باید متواضعانه و خالصانه زحمات و خدمات معلمان را گرامی بداریم چرا که معلم نماد خوبی هاست که در مضامین دینی به والاترین شکل توصیف شده است.

وی در رابطه با اهمیت و ضرورت تکریم معلمان گفت: علاوه بر توصیه‌ها و آموزه‌های دینی و اعتقادی و تاکید اسناد بالادستی همانند سند تحول بنیادین و بخشنامه‌های وزارتی، تلاش‌های جهادگرانه معلمان و معلم یاران در نقش آفرینی در فضای آموزش‌های مجازی به مانند کادر درمان پزشکی شایسته قدردانی و ارزش گذاری است.

اقدامات بنیادین و ماندگار استان در جهت تکریم و حفظ شأن و حرمت معلمان

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات بنیادین و ماندگار استان در جهت تکریم و حفظ شأن و حرمت معلمان در توسعه مراکز رفاهی و ارتقا سطح معیشتی معلمان گفت: در این راستا کلینیک دندانپزشکی فرهنگیان و باشگاه پیشکسوتان و بازنشستگان فرهنگی در سال ۹۸ با حضور مقام عالی وزارت به بهره برداری رسید.

پاشایی با اشاره به ضرورت تغییر روند اجرای برنامه‌های هفته معلم امسال، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، برنامه‌های امسال غیرحضوری و البته متنوع و ابتکاری با روش و رویه‌های جدید و نو برگزار می‌شوند.

وی توجه به بعد رضایت مندی عموم معلمان، برجسته کردن فعالیت‌ها و تلاش‌های معلمان، مدرسه محوری و مشارکت آحاد مردم در امر تکریم را از رویکردهای اصلی ستاد بزرگداشت هفته معلم عنوان کرد و گفت: اولیا و دانش آموزان با توسعه گفتمان تکریم مقام معلم، پویش‌های سپاس معلم، استفاده از ظرفیت سایر ارگان‌ها و ادارات و انتشار و اطلاع رسانی اخبار در اعتلای فرهنگ عمومی و اجتماعی کردن تکریم مقام معلم نقش پررنگی دارند.

برگزاری ویدئو کنفرانس با رئیس جمهوری / کلنگ زنی پروژه ۱۰۰۰ واحد مسکونی فرهنگیان

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که برنامه‌های هفته معلم از روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه در استان آغاز می‌شود، گفت: همزمان با این روز، نماینده محترم ولی فقیه در استان و استاندار محترم به رسم دیرینه و به مناسبت هفته معلم پیام تبریک صادر می‌کنند و همچنین پروژه ۱۰۰۰ واحد مسکونی فرهنگیان تبریز در شهر جدید سهند کلنگ زنی می‌شود.

پاشایی ادامه داد: روز پنج شنبه، یازدهم اردیبشهت ماه همراه با آذین بندی و نصب بنر در میادین و محیط‌های شهری و تلویزیون‌های دیجیتال شهری خواهد بود و همچنین در این روز ویدئو کنفرانس با مقام عالی وزارت در تالار معلم تبریز ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود و منتخبین معلمان استان تجلیل خواهند شد.

وی افزود: برگزاری ویدئو کنفرانس با ریاست محترم جمهوری و جلسه شورای آموزش و پرورش استان در استانداری و صدور و ارسال لوح سپاس و تبریک مجازی برای همه فرهنگیان استان از طریق اتوماسیون اداری از برنامه‌های روز شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: ویدئو کنفرانس استانی با مناطق و نواحی و ویدئو کنفرانس رئیس محترم مجلس با استان‌ها به ترتیب روز یک شنبه ساعت ۱۱ و روز دوشنبه در تالار معلم تبریز برگزار می‌شوند.

فعالیت پویش‌های داوطلبانه و مجازی جامعه محور سپاس معلم

پاشایی گفت: اجرای سرودهای دانش آموزی میدانی (خیابانی و محله‌ای)، تماس و دلجویی با خانواده‌های معظم شهدا، متوفی و بازنشسته فرهنگی، فعالیت پویش‌های داوطلبانه و مجازی جامعه محور سپاس معلم و پویش سپاس معلم آذربایجان در فضای مجازی از جمله برنامه‌هایی هستند که در طول هفته معلم ادامه خواهند داشت.

وی بیان کرد: فراخوان آثار تولیدی و ابتکاری محتوای الکترونیکی و دلنوشته های فرهنگیان استان از روز شنبه ششم اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: برنامه‌های هفته معلم امسال با رویکرد جامعه محوری، مدرسه محوری و جامعیت و یکپارچگی تکریم خانواده فرهنگیان در طول سال برگزار خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.