به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مرند با حضور فرماندار و معاون استاندار، معاون امور آب استان، رئیس امور آب منطقه، رئیس آب و فاضلاب مرند و سایر مسئولین شهرستان امروز در فرمانداری مرند برگزار شد.

فرماندار ویژه مرند ضمن توصیه به کشاورزان و برخی کارخانجات صنعتی اظهار داشت: کشاورزان باید مجاب شوند تا سهم خود را بدهند و آب به کسانی‌داده شود که به تعهد خود عمل می‌کنند و کارخانه‌هایی که حق‌آب خود را پرداخت نکنند، کنتور چاه‌آب شأن پلمپ شود.

داود گرشاسبی با اشاره به کشاورزانی که به دلیل شیوع بیماری کرونا نزدیک عید نتوانستند محصولات خود را به فروش برسانند گفت: با اخذ مجوز از ستاد کرونا استان برای مساعدت کشاورزان ضرر دیده اقدام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص ضرورت مدیریت منابع‌آب، تأسیس اعتبار آب رسانی ارس به مرند و تبریز، تأمین اعتبار تصفیه خانه و مصرف بهینه آب در روزهای کرونایی تاکید کرد.

در این جلسه جلیل زاده معاون امور آب استان آذربایجان شرقی نیز گفت: علیرغم بارندگی‌ها میزان بارش امسال ۳۰ درصد کمتر از سال‌های قبل است بطوری که بارندگی در سال‌گذشته در شهرستان مرند ۳۸۰ میلیمتر بود که امسال ۱۷۶ میلیمتر ثبت شده است.

جلیل زاده با اشاره به انباشته شدن زباله‌ها و نخاله‌ها در رودخانه‌های شهری و روستایی اظهار داشت: جمع آوری زباله‌های انباشته و ریخته شده در رودخانه‌های شهر وظیفه شهرداری و در روستاها وظیفه دهیاری هاست.

همچنین در ابتدای این جلسه محمدی رئیس امور آب منطقه شهرستان مرند از عملکرد شهرداری مرند در احداث چاه آبی در میدان مادر تشکر کرد و گفت: کشاورزان از چاه‌های آبی بی رویه استفاده کرده و نسبت به پرداخت هزینه‌های آب مصرفی اقدام نکرده اند، برخی از کشاورزان نیز در مورد استفاده از چاه‌های آبی و اخذ مجوز حفر چاه‌های آبی بی تفاوت هستند.

حائری رئیس آب و فاضلاب شهرستان نیز به کشتارگاه‌های شهر اشاره کرد و افزود: یکی از محل‌هایی که بر تصفیه خانه شوک وارد می‌کند کشتارگاه‌ها هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.