آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مراغه اظهار داشت: همانند سال های گذشته و به رغم شیوع کرونا در کشور،  موارد مربوط به ماه مبارک رمضان باید اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان مصونیت از عذاب الهی است، گفت: برای استقبال از این ماه باید خودمان را آماده کنیم و به امید خدا و به برکت این ماه، امیدواریم بیماری کرونا  نه تنها از کشور ما بلکه از تمامی بشریت رفع می شود.
وی افزود: فرصت این ماه را غنیمت شمرده، از گناهان گذشته توبه کرده و امر به معروف و نهی از منکر را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: در اماکن عمومی هیچ کس حق روزه خواری ندارد و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان ضروری است.
حمید شکری گفت: دستگاه های متولی با افرادی که تظاهر به روزه خواری کنند و از شرایط بحرانی و کرونایی سو استفاده کرده و در اماکن عمومی اقدام به روزه خواری کنند برخورد خواهد کرد.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه گفت: با جرایم مشهود از جمله روزه خواری در ماه مبارک رمضان برخوردی قاطع می شود.
نادر نجد گفت: در زمینه برخورد با جرائم مشهود در ماه رمضان ازجمله افرادی که قصد تظاهر به روزه خواری دارند شدیدا برخورد خواهد شد
وی افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، پلیس با این گونه افراد برخورد خواهد کرد و شعب ویژه ای برای رسیدگی به پرونده جرائم ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.
وی همچنین ساماندهی فضای مجازی را ضروری عنوان کرد و گفت: باید رعایت اصول و اعتقادات اخلاقی را در فضای مجازی در نظر بگیریم.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: در ماه مبارک رمضان امسال در شرایط متفاوتی به دلیل بیماری کرونا ویروس قرار داریم و باید تمامی مردم برای رعایت موارد بهداشتی و حفظ جایگاه این ماه مبارک همکاری کنند.
موسی شعفی گفت: خوشبختانه با همدلی، تعامل و همکاری ادارات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مراغه جایگاه نخست استان را دارد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.