عبدالرضا کلانتری روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: متاسفانه روز گذشته متخلفان بی رحم یک راس بز وحشی آبستن را در منطقه «آنزا» ارسبارن شکار و پس از سلاخی، پوست و احشاء را در محل جرم به جا گذاشتند.

وی افزود: پیگیری ها جهت شناسایی و دستگیری شکارچی متخلف در حال انجام بوده و با مجرم یا مجرمان به شدت برخورد خواهد شد.

کلانتری تاکید کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی در حال شناسایی و دستگیری این متخلف بی رحم شکار غیر مجاز حیات وحش هستیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلیبر با هشدار به متخلفان صید و شکار از اهالی درخواست کرد هر گونه اطلاعاتی در این خصوص و یا سایر تخلفات شکار و صید را به این اداره اطلاع دهند.

منطقه حفاظت شده ارسباران با وسعت ۸۰ هزار و ۴۲۷ هکتار در کناره های جنوبی رود ارس در حوزه شهرستان های کلیبر و ورزقان واقع است.

این منطقه در سال ۱۳۵۴ از طرف یونسکو عنوان "ذخیره گاه زیست کره" را دریافت و از اشتهار جهانی برخوردار و به عنوان فسیل زنده معروف شد.

گونه های جانوری منطقه حفاظت شده ارسباران ۳۲۰ گونه بوده شامل پستانداران شاخص همچون کل و بز، پلنگ، گربه وحشی، خرس قهوه ای و سیاه گوش است.

بیش از ۲۲۰ گونه پرنده نیز از جمله سیاه خروس و قرقاول در این منطقه زیست می کنند که مختص ارسباران بوده و شهرت جهانی دارند.

همچنین ۳۸ گونه خزنده و دوزیست و ۲۲ گونه ماهی هم در منطقه ارسباران شناسایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.