حمید شکری روز سه شنبه در نشست مرکز سالمندان خواجه نصیر با محور بیماری کرونا افزود: با توجه به فضای مناسب و کادر مجرب حاضر در این آسایشگاه، تمهیدات لازم برای نگهداری های بهداشتی از سالمندان اندیشیده می شود.

وی ادامه داد: برای این منظور، به دنبال تخصیص بودجه و اعتبار ویژه ای برای تامین موقت نیروی انسانی لازم و نیز تجهیز نقاهتگاه سالمندان در این آسایشگاه از سوی سازمان بهزیستی استان و کشور هستیم.

وی اضافه کرد: بهره گیری از فضای در دسترس و موجود آسایشگاه سالمندان برای مراقبت از بیماران سالمند این مرکز، زمینه بهبود سریع آنان را فراهم خواهد کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان شرقی نیز گفت: هم اکنون در ۳۶ مرکز نگهداری سالمندان و معلولان ذهنی، روانی و حرکتی این استان، ۲ هزار و ۲۰۰ مددجو نگهداری می شوند.

حسن بخشی افزود: برای مراقبت های بهداشتی و پیشگیری از شیوع کرونا در این مراکز، ۲۵ پروتکل بهداشتی ابلاغی از سوی سازمان بهزیستی و ستاد کرونا اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از مراکز نگهداری و نیز پیشگیری از کرونا، به ازای هر مددجو اعتباری ریالی در اختیار آنان قرار گرفته است.

رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این جلسه گفت: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در بین سالمندان، تمامی سالمندان آسایشگاه سالمندان در قالب تست و سی تی اسکن از نظر ابتلا به کرونا، غربالگری شده اند.

اصغر تنومند افزود: هم اکنون وضعیت سالمندان بستری در بیمارستان و نیز آسایشگاه سالمندان خواجه نصیر مناسب بوده و مشکلی از نظر درمانی برای آنان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: مراقبت های مناسب در فضای آسایشگاه، روند بهبودی بیماران سالمند را تسریع خواهد کرد و از این رو، نقاهتگاه سالمندان نقش ویژه ای در این زمینه خواهد داشت.

تاکنون ۸ نفر از سالمندان آسایشگاه خواجه نصیر مراغه بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.