بهروز مهدوی، روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونای شهرستان تبریز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه براساس تصمیم ستاد مبارزه با ویروس کرونا، مشاغل پرخطر تا ۳۰ فروردین در این شهر تعطیل خواهند بود، افزود: این مشاغل شامل فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای (غیر از سوپر مارکت‌ها و فروشندگان مواد بهداشتی و شوینده)، پاساژها، مجتمع‌های اداری و بازارهای مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی و آموزشگاه‌های رانندگی است.

وی اظهار داشت: رستوران‌ها و اغذیه فروشی، طباخی و فست فود، گرمابه، استخر، سونا و ماساژ، نمایشگاه‌ها و مراکز تجاری- مراکز تفریحی، بازی و گیم نت، باشگاه‌های ورزشی، بدنسازی، تالارهای پذیرایی و گردهمایی، قهوه‌خانه، چای‌خانه و کافی شاپ نیز از دیگر مشاغل پرخطری هستند که تا پایان این ماه تعطیل خواهند بود.

فرماندار تبریز گفت: سایر اصنافی که مغازه آن ها می تواند باز باشد باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت کنند چراکه در صورت مشاهده و عدم رعایت این موارد براساس قانون با آنان برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه تمام پارک‌ها و مراکز تفریحی سطح شهر نیز تا ۳۰ فروردین بسته خواهد بود، یادآوری کرد: مترو، اتوبوسرانی و ترمینال برون شهری نیز تا پایان این ماه خدمات ارائه نخواهند داد.

فرماندار تبریز گفت: تمام خدمات در راستای مبارزه با ویروس کرونا در سطح شهر ساماندهی و بصورت محله محور اجرا می شود و باید تمام اقدامات خیرین، سازمان‌های مردم نهاد مرتبط، پخش مواد ضدعفونی کننده و تولید ماسک در این شهرستان هدفمند و ساماندهی شود.

مهدوی، افزود: تیم‌های نظارتی نیز بر عملکرد صنوف نظارت خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.