محسن نریمان، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید، افزود: در سال پیش رو نیز با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تداوم تحریم‌ها و تاثیر ویروس کرونا بر محیط کلان اقتصادی و عمرانی، راهبردهای منطقه آزاد ارس با لحاظ این مسائل به زودی تدوین می شود.

وی با تشریح عملکرد هیات مدیره منطقه آزاد ارس در سال ۹۸، اظهار داشت: تصمیمات اتخاذ شده در هیات مدیره این سازمان در راستای اهداف و استراتژی سازمان با رویکرد تامین حداکثری مصالح و منافع ملی و منطقه‌ای انجام شده است.

 رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس گفت: تصمیمات گرفته شده در هیات مدیره ارس برای حرکت پرشتاب و متوازن در راستای حل مشکلات اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار، رونق تولید و مقابله موثر با تحریم‌ها انجام شده است.

نریمان، ادامه داد: در راستای استراتژی‌های کلان سازمان منطقه آزاد ارس در طول یک‌ سال گذشته، ۲۳ جلسه تشکیل شد که نتیجه این جلسات ۱۶۸ مصوبه بود که مهمترین آن ها مربوط به موضوعات اقتصادی، تسهیل و حمایت از سرمایه گذاری و توسعه تجارت و بازرگانی است.

وی یادآوری کرد: موضوعات مرتبط به حوزه عمرانی و زیربنایی، توسعه مدیریت، افزایش درآمد و تعدیل هزینه‌های غیرضروری ارس از دیگر مواردی بود که در چارچوب مقررات و قوانین تصمیمات مناسبی اتخاذ و ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ارس در ۴ بخش منفصل در شمالغرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس استقرار یافته است.

محدوده منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشور با وسعت ۷۱ هزار و ۸۴۸ هکتاری به دلیل هم‌مرز بودن با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان همچنین نزدیکی آن به کشورهای ترکیه و عراق و در نهایت هم‌جواری جغرافیایی با کشورهای مشترک المنافع در مجموع با هدف‌گذاری بازار ۶۰۰ میلیون نفری منجر به ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی بسیار مناسب برای این منطقه در بین مناطق آزاد کشور شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.