عضو هیات علمی دانشگاه تبریز روز جمغه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: گروهی از اعضای هیات‌ علمی دانشگاه و صنعتگران با سابقه که تجربه قابل توجهی در حوزه نانوفتونیک دارند،  تلاش می‌کنند تا محصولاتی بر پایه نانو تولید کنند.

علی  رستمی با اشاره به  نانو ذرات نقره و اکسید روی به‌کار رفته در این محلول ضدعفونی کننده ادامه داد: از محلول ضدعفونی نانوپایه جدید می‌توان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و رفع آلودگی‌هایی با منشا باکتری استفاده کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با مقایسه این محلول ضدعفونی کننده با سایر مواد ضدعفونی کننده در بازار خاطرنشان کرد: این محصول به‌دلیل داشتن نانو مواد نقره و اکسید روی علاوه بر اثر روی باکتری برای از بین بردن انواع میکرواورگانیسم‌ها بسیار مفید و قوی عمل می‌کند. این محلول بدون نیاز به آبکشی و خشک کردن، سطوح و دست‌ها را تمیز و ضدعفونی می‌نماید و با وجود ترکیبات مرطوب‌کننده و نرم‌کننده از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

رستمی با اشاره به دریافت گواهی‌نامه نانو مقیاس برای تولید این محلول گفت: محلول ضدعفونی کننده «نانوکلینیا» علاوه‌بر گواهی‌ نانومقیاس، تائیدیه سازمان غذا و دارو را نیز دریافت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.