امین رفیعی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اعمال محدودیت تردد در راستای اجرای تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور و به تبع آن ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان از بامداد روز جمعه آغاز و اجرای آن الزامی است.

وی اظهار داشت: همزمان با اجرای این طرح که با همکاری و استقرار اکیپ هایی از نیروی انتظامی، راهداری، سپاه و هلال احمر در ۳ مکان و در ورودی ها و خروجی های این شهرستان انجام می شود صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

رییس شورای تامین شهرستان بناب با بیان اینکه نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک و بیمه نامه خودرو انجام می شود، گفت: با توجه به اینکه طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا ورود افراد غیرساکن به شهرها ممنوع است بنابراین خروج ساکنین از محل سکونت ممنوع بوده و از تردد آن ها به خارج از شهرستان جلوگیری خواهد شد.

رفیعی، ادامه داد: در صورت مشاهده خودرو با پلاک غیر بومی نسبت به اعمال جریمه، توقیف خودرو و هدایت آن به پارکینگ اقدام می شود همچنین پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها و مراکز تفریحی و گردشگری این شهرستان تعطیل بوده و از مردم انتظار می رود برای قطع زنجیره انتقال این ویروس همچنان در خانه های خود بمانند.

وی یادآوری کرد: البته تردد خودروهای امدادی، درمانی، پلیس، حمل بار و کالاهای مایحتاج مردم مشمول این ممنوعیت ها نمی شود و ادارات شهرستان نیز فعلا با یک سوم ظرفیت نیروهای اداری خود کار کرده و به مراجعان خدمات ارائه خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و به علت وجود حوزه علمیه، دانشگاه ها و مراکز علمی متعدد، شهرک های صنعتی فعال و همچنین قرار گرفتن در مرکز مسیرهای مواصلاتی چندین استان غربی کشور یکی از شهرستان های مهاجرپذیر و پرتردد استان بشمار می آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.