به گزارش خبرنگار مهر، امین رفیعی ظهر امروز شنبه در گفتگویی با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور و به تبع آن ستاد مبارزه با کرونای شهرستان از بامداد روز جمعه هشتم فروردین ماه سال ۹۹ محدودیت‌های تردد در شهرستان بناب آغاز و اجرای آن الزامی است.

وی افزود: همزمان با اجرای این طرح که با همکاری و استقرار اکیپ‌هایی از نیروی انتظامی، راهداری، سپاه و هلال احمر در ۳ مکان و در ورودی‌ها و خروجی‌های شهرستان صورت می‌گیرد، صرفاً افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

رئیس شورای تأمین شهرستان بناب تصریح کرد: نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو صورت می‌پذیرد.

به گفته رفیعی، با توجه به اینکه طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا ورود افراد غیرساکن به شهرها ممنوع است، لذا خروج ساکنین شهرستان از محل سکونت ممنوع بوده و از تردد آنها به خارج از شهرستان جلوگیری خواهد شد.

فرماندار بناب تأکید کرد: در صورت مشاهده خودرو با پلاک غیر بناب نسبت به اعمال جریمه، توقیف خودرو و هدایت آن به پارکینگ اقدام خواهد شد.

رفیعی خاطرنشان کرد: همچنین پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری شهرستان تعطیل بوده و از مردم انتظار می‌رود برای قطع زنجیره انتقال این ویروس همچنان در خانه‌های خود بمانند.

وی گفت: البته تردد خودروهای امدادی، درمانی، پلیس، حمل بار و کالاهای مایحتاج مردم مشمول این ممنوعیت‌ها نمی‌شود.

فرماندار بناب در ادامه سخنان خود افزود: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونای بناب ادارات شهرستان نیز فعلاً با یک سوم ظرفیت نیروهای اداری خود کار کرده و به مراجعان خدمات ارائه خواهند داد.

گفتنی است، شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و به علت وجود حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی متعدد، شهرک‌های صنعتی فعال و همچنین قرار گرفتن در مرکز مسیرهای مواصلاتی چندین استان غربی کشور یکی از شهرستان‌های مهاجرپذیر و پرتردد استان بشمار آمده و مستعد انتقال و سرایت ویروس کووید ۱۹ به مردم این شهرستان است و به همین خاطر اعمال محدودیت‌های ترافیکی در داخل و خارج شهرستان یکی از ضروریات مبارزه با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس خطرناک خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.