حمید شکری روز سه شنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در مراغه، آخرین وضعیت شهرستان را حاد عنوان کرد و گفت: تحلیل وضعیت بیماری در روزهای آینده و جمع بندی های صورت گرفته نشان دهنده آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در شهرستان است که نشان می دهد بیماری با علایم حاد در شهرستان افزایش یافته و تعداد فوت شدگان روز به روز بیشتر می شود.
وی گفت: به رغم اقدامات انجام شده در شهرستان خطر شیوع و افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان جدی است.

شکری با تاکید بر خود مراقبتی و ماندن در خانه خاطرنشان کرد: مردم حتی در منزل علاوه بر رعایت بهداشت فردی فاصله لازم در نظر گرفته برای این بیماری را با دیگر افراد رعایت کنند و موارد و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.
وی ادامه داد: اگر شهروندان در خانه مانده و کمک کنند به طور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ویروس گسسته خواهد شد.
وی گفت: برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم برای اقدامات درمانی و کنترلی در مراغه با جدیت و شدت در حال انجام است.
شکری گفت: تمامی موارد بهداشتی و شرعی فوت شدگان در شهرستان بررسی و تمامی دستگاه های متولی موظف به رعایت آن ها هستند.
وی توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم اولیه بیماری به مراکز پایش و تشخیص مراجعه کنند و منتظر رسیدن بیماری به مراحل حاد نباشند.
فرماندار مراغه محور و اساس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان را کنترل بیماری عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی در خصوص تامین تجهیزات بهداشتی، هدایت و کانالیزه کردن کمک های مردمی، استفاده از تمامی ظرفیت های شهرستان در کمک به دانشکده علوم پزشکی به عنوان جهادگران خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا از اقدامات اصلی دیگری است که با برنامه ریزی در شهرستان در حال انجام است.
شکری به ضدعفونی منازل افراد کرونایی اشاره کرد و گفت: همکاری خانواده های این افراد در راستای ضدعفونی منازل ضروری و الزامی است و در این راستا دانشکده علوم پزشکی اقدام به ضدعفونی و گندزدایی منازل می کند.
تاکنون ۹۴ نفر در مراغه به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۹ نفر فوت شده اند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.