معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز داشت: با توجه به میزان جوجه ریزی که در بهمن ماه داشتیم، هیچ گونه کمبودی برای تأمین مرغ شب عید نداریم،

حبیب شریفیان تاکید کرد: قیمتی که در بازار آزاد عرضه می‌شود، پایین‌تر از قیمت مصوبه و تمام شده می‌باشد که نشان از مازاد تولید ماست.

وی ادامه داد: ذخیره‌ای در شرکت پشتیبانی وجود دارد که در صورت لزوم به بازار عرضه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به میزان تولید مرغ و گوشت در استان اذعان داشت: در گوشت قرمز ۵۴ هزار تن تولید داریم که مازاد بر نیاز استان است، در گوشت مرغ نیز ۸۴ هزار تن تولید داریم که ۲۰ درصد کمتر از نیاز استان است که از استان‌های همجوار تأمین می‌شود.

همچنین بی پروا رئیس یکی از سردخانه‌های استان آذربایجان شرقی به خبرنگار مهر گفت: در تأمین مواد پروتئینی از قبیل گوشت قرمز و مرغ و گوشت سفید، هیچ گونه مشکلی نداریم و آماده برای ارائه خدمت به مردم هستیم.

اما کارشناسان و متخصصان تغذیه بر این باورند که مرغ منجمد از زمانی که وارد سردخانه می‌شود فرایند انجماد را به سرعت طی می‌کند و دمای آن تا -۴۵ درجه پیش می‌رود و در این حالت مولکول‌های آن به سرعت در هم شکسته شده و ساختار پروتئینی و آمینو اسیدهای آن از بین می‌رود، در نتیجه مرغ منجمد مواد مغذی کافی را به بدن انسان منتقل نخواهد کرد؛ علاوه بر این مرغ منجمد در طول دوره انجماد خود دچار نوسان‌های دمایی زیادی شده که رشد باکتری‌های موجود در اندام مرغ را سبب می‌شود.

دلیل اصلی اینکه مرغ منجمد از مرغ گرم قیمت کمتری دارد، ارائه آن با یارانه دولتی در جهت تنظیم بازار می‌باشد زیرا مرغ از نیاز اصلی مردم به حساب می‌آید و در صورت ارائه نشدن مرغ منجمد، قیمت مرغ تازه رو به نابه سامانی خواهد رفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.