به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی آبدار ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۱۱ ماه سال جاری بالغ‌بر ۸۹۵ فقره پروانه تولید انفرادی صنایع‌دستی صادر و تمدیدشده، همچنین در این راستا ۴۲ کارگاه تولیدی از سوی معاونت صنایع‌دستی استان موفق به اخذ پروانه فعالیت شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت مستمر و مؤثر واحدهای تولیدی صنایع‌دستی و تأثیر بسزای آن‌ها در رونق اقتصادی استان، اظهار داشت: پروانه‌های صادرشده از سوی معاونت صنایع‌دستی در راستای فراهم‌سازی بستری مناسب برای ارتقای سطح تولید و رونق اقتصادی توسط هنرمندان انجام می‌گیرد.

او ادامه داد: در همین راستا طی این مدت تعداد ۵۶۶ فقره کارت شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی نیز صادر و به هنرمندان ارائه‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در ادامه به مجموع پروانه‌های انفرادی و کارگاهی صادرشده در استان اشاره کرد و گفت: با احتساب میزان پروانه‌های صادرشده سال جاری، میزان صدور پروانه‌های انفرادی به ده هزار و ۶۰۰ نفر، کارگاه‌های تولید به ۴۲۰ و میزان صدور کارت‌های شناسایی به ۲۰۰۰ فقره افزایش یافت.

او در ادامه از پرداخت ۵ میلیارد و پانصد میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی صنایع‌دستی استان طی سال جاری خبر داد.

آبدار در خاتمه برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای معرفی و فروش آثار هنرمندان استان دانست و گفت: معرفی و ایجاد فرصتی مناسب برای عرضه محصولات هنری و صنایع‌دستی هنرمندان استان از مهم‌ترین اقداماتی است که پس از آموزش، در اولویت معاونت صنایع‌دستی قرارگرفته و در این راستا نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های تخصصی مختلفی با حضور هنرمندان استان و کشور برگزار طی یک سال اخیر برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.