محمدرضا احمدی روز دوشنبه در حاشیه نشست مشترک با مسوولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در جمع خبرنگاران افزود: این مجتمع ۴۰۲ واحدی در زمینی به مساحت بیش از هفت هکتار در سه بلوک ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این منظور، ۵۰ درصد از این زمین، برای تامین سرانه ها و معابر عمومی و رفاهی طراحی شده و  اختصاص می یابد.

احمدی اضافه کرد: پیمانکار احداث ۲۰۰ واحد از این طرح از طریق برگزاری مناقصه انتخاب شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود که این میزان سرمایه گذاری علاوه بر تقویت فضای کسب و کار، تاثیرات مثبتی در تقویت اقتصاد منطقه و به ویژه پهرآباد خواهد گذاشت.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این نشست گفت: به منظور انطباق و رعایت اصول فنی و شهرسازی، برای اولین بار در مراغه همزمان با اجرای این پروژه مسکونی، نیازها و کاربری های عمومی شامل مدرسه، فضای بهداشتی، مذهبی و فرهنگی نیز تامین و احداث خواهد شد.

احمد ملکی افزود: محله محور بودن، آماده سازی فضاهای اختصاصی و عمومی همزمان با اجرای پروژه از ویژگی های بارز این طرح است.

وی ادامه داد: در این طرح، مشکلات آماده سازی از قبیل آسفالت معابر و برخی مشکلات زیر ساختی که شهروندان و مجموعه مدیریت شهری در شهرک های دیگر مراغه با آن گریبانگیر هستند، وجود نخواهد داشت.

وی با اشار به رویکرد اشتغالزایی و کارآفرینی در اجرای این مجموعه مسکونی گفت: در اجرای این طرح پیمانکار مکلف شده است که پیمانکاران خرد و اکیپ های اجرایی و فنی بومی را به کار بگیرد و شهرداری نیز از محل عایدی که از این پروژه خواهد داشت، بخشی از آن را صرف مسیرگشایی پل روگذرشهدای پهرآباد کند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.