به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی عصر پنج شنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور همراه بود، گفت: سال قبل و امسال برای کل کشور، شرایط سخت اقتصادی را به همراه داشت و مشکلات ناشی از قهر طبیعت، سوانح، بالایای طبیعی و آتش سوزی و اعتراضات خیابانی را نیز داشتیم اما تبریز و آذربایجان با کمترین مشکلات جانبی از این مسائل عبور کرد.

وی ادامه داد: در ارتباط با زلزله میانه و سراب و اعتراضات خیابانی، مشکلات ناشی از ناهنجاری‌های اقتصادی به خوبی مدیریت شد و همه را مدیون تمامی مردم، مسئولان و دیگر فعالان استانی هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: وحدت و همدلی در استان را مدیون حاج آقای آل هاشم هستیم و مشکل خاصی در استان از این لحاظ نداریم، آذربایجان شرقی علاوه بر موقعیت خاص خود، امنیت ویژه ای دارد و پاک‌ترین استان کشور هم است.

وی اقتصاد نفت و گردشگری را در کشور مهم دانست و گفت: سومین مزیت نیز کریدور ترانزیتی است به طوری که هم اکنون ایران در پنج کریدور مطرح دنیا در مرکز قرار گرفته و استان نیز در مسیر سه کریدور قرار دارد.

پورمحمدی افزود: استان آذربایجان شرقی ۲۷۰ کیلومتر مرز مشترک با آذربایجان، ارمنستان و نخجوان داشته و ارتباط نزدیکی با ترکیه دارد و به همین دلیل می‌خواهیم تا این استان به عنوان استان معین در ارتباط با اتحادیه اوراسیا مطرح شود.

وی با اشاره به ضرورت ادامه خط آهن از جلفا به دیگر کشورها گفت: این امر می‌تواند به تکمیل کریدور ترانزیتی ما کمک کند.

استاندار آذربایجان شرقی، بیکاری و سختی معیشت را از مشکلات مهم استان دانست و گفت: این استان از مهاجرفرست ترین استان‌های کشور بوده و البته نرخ بیکاری در آن از متوسط کشور پایین است که البته این آمار نشان از وضعیت خوب اشتغال در استان نیست بلکه مردم ما باغیرت هستند و کار را عار نمی‌دانند.

پورمحمدی راه اندازی شهرک تخصصی چرم و کفش را از فرصت‌های ایجاد شده برای اشتغال جوانان دانست و گفت: همچنین شهرک‌های تخصصی دیگری نیز در نظر گرفته شده که در کمتر از دو سال جواب خواهد داد.

وی با بیان اینکه درصد کمی از منابع مالی بانک‌های خصوصی در استان قرار دارد، گفت: باید تکلیف شود که این بانک‌ها درصد بالایی از منابع را در خود استان نگه داشته و سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1353538
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.