محسن رضایی روز سه شنبه در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تبریز اظهار کرد: آذربایجان در تاریخ ایران نقش لنگر و پایگاه استوار ایران و نظام جمهوری اسلامی را داشته و در حوادث بزرگ و طوفان های بزرگی که در ایران اتفاق افتاده طوفان ها را از سر ایران و ملت ایران کنار زده است.

وی افزود: در زمان مشروطه، محمد علی شاه تمام استان های ایران را گرفت و هیچ استانی تاب مقاومت نداشت و تنها مردم آذربایجان و تبریز ۱۱ ماه مقاومت کردند.

رضایی گفت: مردم آذربایجان فرصتی تاریخی درست کردند و اقوام دیگر نیز غیرتشان به جوش آمد و روانه تهران شدند،  آذربایجان مقاومت کرد ارتش محمد علی شاه را ۱۱ ماه در کنار دروازه های تبریز نگه داشت تا از زاگرس و شمال ایران عشایر غیرتمند ایران راه افتادند و برادری خودشان را در تهران با مردم تبریز به اثبات رساندند.

وی اظهار کرد: نخستین باری که برادری در تاریخ ایران جوشید از تبریز آغاز شد و در تهران انقلابیون دست به دست هم دادند و تبریز و آذربایجان همواره لنگرگاه انقلاب بوده و هستند.

رضایی ادامه داد: آذربایجان در اکثر حوادث مهم، تحولات و انقلاب در خط مقدم بوده و در دفاع مقدس هم لشکر پیروز عاشورا همیشه در عملیات ها خط شکن دفاع مقدس و انقلاب بود.

وی افزود: از آذربایجان تشکر می کنم که بزرگترین مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی و سوگواری برای این سردار بزرگ برپا کردند با وجود اینکه سردار به این خطه نیامده بود.

وی ادامه داد: یکی از سربازان امام حسین در بغداد شهید شده بود و مردم آذربایجان و تبریز اجتماعات باشکوه و بزرگی برای حاج قاسم سلیمانی برگزار کردند.

رضایی گفت: آذربایجان دو نقش مهم در تاریخ ایران دارد، یکی لنگرگاه و عامل ثبات و دیگری پیشقراول بوده و امروز در این برف و بوران که مردم آذربایجان و تبریز شرکت کردند بار دیگر عشق و علاقه خود را به امام، انقلاب و ولایت و رهبری را به جهانیان نشان دادند و این افتخار بزرگی بر ایران اسلامی است که چنین اقوام بزرگ و غیرتمندی دارد.

ادامه دارد... د.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.