محسن رضایی روز دوشنبه در آئین بزرگداشت و سوگواری اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تبریز با بیان اینکه دشمنان حاج قاسم را ناجوانمردانه به شهادت رساندند، افزود:  معجزه ای با شهادت وی در ایران اتفاق افتاد و حتی در اروپا نیز مردم اخبار این شهادت را پیگیری می کردند .

وی با اشاره به تشییع باشکوه این شهد در کشورمان خاطرنشان کرد: خیلی ها قاسم سلیمانی را نمی‌شناختند اما این مراسم نشان داد که گویی با وی زندگی می کردند.

وی با گریه و ماتم یکی از زنان آذربایجان در سوگ این شهید اشاره کرد و گفت: این غیرت ملی است و آذربایجان نماد غیرت ملی است و آقا مهدی باکری نماد غیرت آذربایجان است.

سرلشکر رضایی با اشاره به اینکه روز شهادت حاج قاسم تبدیل به ایام الله شد، گفت: در ایران غوغایی صورت گرفت و همه گفتند ماهم قاسم سلیمانی هستیم.

وی با طرح این سووال که  ️چرا آمریکا دست به این کار زد ؟ اظهار کرد:  ترامپ از زمانی که روی کار آمد و اشتباهات زیادی داشت و هرچه جلو می‌رفت بیشتر به باتلاق فرو می رفت .

وی با اشاره به اینکه تهدیدهای ترامپ علیه ما بی اثر بوده است، گفت: در اردیبهشت ماه امسال کل صادرات نفت ما را قطع کردند و در این مرحله سیاست ایران تغییر یافت و وارد مقاومت فعال شدیم. 

سرلشکر رضایی با اشاره به اینکه یکی از پهبادهای چند میلیون دلاری آمریکا را ساقط کردیم افزود: در آن شرایط ترامپ در بن بست قرار گرفته بود و دنبال راه نجات می گشت و تصمیم گرفتند که فرمانده جبهه مقاومت را شهید کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان فکر نمی‌کردند که ایران عکس العمل نشان دهد، گفت: وقتی مهمترین پایگاهشون را در عراق زدیم، حیثیت و اقتدار آمریکا بمباران شد.

وی با بیا اینکه شهادت سرلشکر سلیمانی موجب بازگشت ارزشهای انقلاب به کشور و وحدت و انسجام بیشتر ملت شد، گفت: رییس جمهور امریکا با شهادت حاج قاسم بیش از گذشته در باتلاق فرو رفت.

امام جمعه تبریز هم گفت: روح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شاد باشد که واقعا شهادتش نیز مانند زمان حضورش برکت های زیادی برای کشور داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در چهل و یک سال گذشته دستاوردهای زیادی داشته است که در تحولات داخلی و خارجی بسیار موثر بود، گفت: حاکمیت اسلام؛ رشد و توسعه علمی؛ اقتدار و امنیت و هویت بخشی و شکل گیری هویت ایرانی اسلامی از جمله دستاوردهای داخلی است.

وی در حوزه اقتصادی به تقویت زیرساخت های کشور مانند راههای ارتباطی و سدها و بنادر و نیروگاه ها همچنین افزایش صادرات غیر نفتی اشاره کرد و افزود: در حوزه خارجی توسعه نفوذ کشور در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا. اثر گذاری در مسائل عمده منطقه و تاثیر گذاری به انقلابهای سایر کشورها از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: امروز این حرکت های بزرگ در کشورهای مختلف به برکت صدور انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای عزت و امنیت کشور در راهپیمایی فردا شرکت کنیم، گفت: حضور در انتخابات وظیفه هر ایرانی است.

حجت الاسلام آل هاشم اظهار کرد: ممکن است از بعضی از مشکلات گله مند باشیم ولی این مسائل ربطی به انقلاب ندارد.

امام جمعه تبریز همچنین بر حضور حداکثری در انتخابات دوم اسفند تاکید کرد و گفت: باید به کسانی رای دهیم که واقعا نیتشان خدمت به مردم باشد و در روزهای سخت فرمایش های رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب قرار دهند.

در پایان این مراسم از پوستر کنگره بین المللی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسوولین استانی رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.