حمید شکری روز پنج‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاح این طرح ها به خبرنگار ایرنا گفت: طرح زیرسازی و آسفالت سرویس ایستگاه C.G.S مراغه توسط اداره گاز شهرستان به طول یک کیلومتر و با ۹۰۰ میلیون تومان از جمله این طرح هاست.
وی با اشاره به بهره برداری از نمایندگی مجاز گروه خودروسازی سایپا نیز اظهار داشت: این نمایندگی در ۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع شامل قسمت های اداری، تعمیرگاهی، فروش قطعات و انبار تحویل خودرو و با ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: در این مجموعه برای ۲۶ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.
فرماندار مراغه به کلنگ زنی واحد تولیدی لوازم تزیینی سرامیکی اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی در اواخر سال گذشته مجوز تاسیس با ظرفیت تولید سالانه ۹ هزار تن انواع سرامیک تزیینی دریافت کرده است.
شکری گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و در مجموع با هزینه کرد ۱۴ میلیارد تومان تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: در حال حاضر ۲۲ نفر در این واحد مشغول فعالیت هستند که امیدواریم بعد از راه اندازی برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شود.
وی با اشاره به آغاز مراحل اجرایی طرح نخستین ترمینال کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی در شمالغرب کشور مراغه گفت: از امروز حمل و نقل کانتینری از طریق خط راه آهن ریلی در مراغه راه اندازی شد که امیدواریم برای صادر و وارد کنندگان امکانات تازه ای فراهم شود.
شکری افزود: با راه اندازی حمل و نقل کانتینری در شهرستان مراغه حمل فله ای حذف و هزینه ها کاهش پیدا می کند.
وی گفت: با توجه به کارخانجات موجود در منطقه و ارتباطات تجاری با کردستان عراق این ترمینال به عنوان مرکز صادرات شمالغرب عمل خواهد کرد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.