به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی شامگاه سه شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: در این دهه هزار و ۳۶۵ پروژه با اعتباری بیش از شش هزار میلیارد تومان افتتاح شده و به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در سفر رئیس جمهور به استان نیز مطرح شده بود، پروژه خط انتقال پلی‌اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز است که ظرف هفته آینده به دست یکی از مقامات کشور افتتاح خواهد شد و حدود ۶۷ میلیارد تومان نیز در آن سرمایه گذاری شده است.

پورمحمدی همچنین از افتتاح ۷۵ پروژه در بخش مخابرات و بهره برداری از ۲۵۰ کیلومتر فیبر نوری خبر داد و گفت: در این دهه ۴۰ مدرسه در استان بهره برداری می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر لزوم گسترش روابط و همکاری‌های بین المللی در سطح استان تاکید کرد و گفت: استان ما پل ارتباطی آسیا و اروپا بوده و نباید از این نقش غافل شویم؛ می‌خواهیم تبریز را پایتخت دیپلماسی کشور کنیم و این شهر را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی با اشاره به مرز مشترک استان با کشورهایی چون ترکیه و ارمنستان گفت: اگر ایران بخواهد در اتحادیه اوراسیا نقش‌آفرینی کند، محور آن تبریز خواهد بود که در راستای افزایش این ارتباطات، امسال از ۱۵ هیأت خارجی پذیرایی کردیم و رشد صادرات استان از گمرکات کشور ۵۰ درصد افزایش یافته است.

پورمحمدی افزود: در این وضعیت تحریم‌ها ۱۸ کشور در استان سرمایه گذاری کرده‌اند که میزان صادرات ارزی ما در سال گذشته دو میلیارد دلار بود که در سال جاری این رقم تاکنون به عدد ۲.۵ میلیارد دلار رسیده و امیدواریم تا پایان سال به سه میلیارد دلار برسد.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص وضعیت واحدهای تولیدی استان نیز گفت: هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده و در یک سال گذشته ۷۸ واحد تولیدی دچار بحران رکود را احیا کردیم و از نظر واحدهای تولیدی که طرح توسعه داشتند، رتبه اول را در کشور داریم.

وی صدور پروانه اکتشاف و بهره‌برداری در حوزه معادن را دارای رشد مناسب ندانسته و ادامه داد: اما در این راستا دو اتفاق مهم افتاده که یکی احداث فاز سه تولید کنسانتره در معادن مس سونگون و دیگری تولید مس کاتد به روش تغلیظ است که تا چهار ۴ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پورمحمدی با اشاره به افتتاح فاز سه تولید کنسانتره در معدن مس سونگون، گفت: ۱۷ پروژه پایین دستی و شهرک تخصصی مس در حال اجراست که به رشد اقتصادی و رونق منطقه کمک خواهد کرد.

وی به تولید آلومینا و نفلین سینیت در استان اشاره کرده و افزود: بیش از پنج میلیارد تن ذخایر نفلین سینیت در سراب وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص آزادراه تبریز- بازرگان نیز گفت: قطعه اول آزاد راه تبریز - بازرگان اجرا شده و تا صوفیان رسیده است که این طرح را پیگیری می‌کنیم تا نقش اقتصادی استان در مراودات بین المللی پررنگ شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1345016
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.