سرپرست جهاد کشاورزی میانه روز سه شنبه در آیین افتتاح این سردخانه گفت: احداث این سردخانه در مساحت ۱۶ هزار و ۳۱۵  متر مربع و زیربنای ۴۹۰۰ متر مربع از سال ۹۷ آغاز شده است.

شهرام ایرانی پور اعلام کرد:  ۶۰ میلیارد ریال از اعتبار پروژه تسهیلات دولتی است.

وی افزود: با افتتاح این سردخانه برای ۱۰ نفر به طور مستقیم و ۲۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه میانه هم با اشاره به ظرفیت شهرستان در تمامی حوزه ها بویژه صنایع تبدیلی و صنایع وابسته به کشاورزی خواستار توجه بیش از پیش مسوولین استانی به شهرستان شد.

محمدرضا مشایخی گفت: صنایع تبدیلی و صنایع وابسته به کشاورزی جزو هسته های کلیدی در سند تدبیر و توسعه شهرستان و جزو توانمندی های آن در بخش کشاورزی و زیرمجموعه های آن برای ارزش افزوده و تکمیل زنجیره های مورد نیاز کشاورزی است.

وی لزوم ایجاد و توسعه سردخانه و دیگر واحدهایی این چنین را سبب رونق تولید، اشتغال، اقتصاد و مهمتر از همه رونق اشتغال عنوان کرد.

وی در پایان از بانک های عامل در پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران و جهاد کشاورزی شهرستان در تسهیل امور سرمایه گذاران حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی قدردانی کرد.

گازرسانی بیش از ۹۰ درصدی در شهرستان میانه

مشایخی همچنین در آیین کلنگ زنی گاز رسانی به روستای ممان و برخی از روستاهای بخش مرکزی همزمان با دهه مبارک فجر از بهره مندی بیش از ۹۰ درصدی جمعیت شهرستان از نعمت گاز خبرداد و گفت: بخش مرکزی و کاغذکنان در آستانه سبز شدن قرار دارند.

وی همچنین با اشاره به  افتتاح ۲۰ پروژه و کلنگ زنی دو پروژه در بخش مرکزی شهرستان میانه با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر امسال گفت: روستای ممان از روستاهای مهم و دارای ظرفیت در بخش مرکزی است که خدمات رفاهی ارتقا یافته در این روستا نیز همچون دیگر روستاها به انجام می رسد.

فرماندار میانه، تخصیص اعتبارات مختلف برای روستاها و عمران روستایی را از برنامه های دولت تدبیر و امید ذکر کرد..

مشایخی لزوم همکاری و مشارکت مردم در اجرای پروژه های روستایی را سبب تسهیل و سرعت بیشتر در اجرا برشمرد.

وی با اشاره به اینکه برق رسانی به روستاها که در شهرستان میانه به اتمام رسیده است، گفت: در نیمه اول سال آتی؛  ۲۸۶ روستا تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار خواهد گرفت.

مشایخی همچنین در ادامه ارتقای افزایش بینش سیاسی و اجتماعی، تعیین سرنوشت مردم به دست خود آنها با برگزاری انتخابات محلی و کشوری، افزایش مشارکت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، تحقق استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان خواست مردم از انقلاب، بیان رودر روی مسائل مردم به مسوولین و شنیدن حرف های آنها را از مهمترین دستاوردهای انقلاب و از آرمان‌های نظام عنوان کرد.

امنیت لازمه سرمایه گذاری است

مشایخی در آیین کلنگ زنی واحد تولیدی لباس در روستای چتاب علیا از توابع بخش مرکزی میانه امنیت را سرلوحه تمامی امور بویژه در حوزه سرمایه گذاری خواند و افزود: با تلاش شبانه روزی انتظامی و ضابطین قضایی امنیت لازم در شهرستان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: به رغم تمامی هجمه ها و تهدیدها و تحریم های مختلف بر علیه کشور و نظام خوشبختانه شاهد دستاوردهای بسیاری از سوی  بخش خصوصی در سطح کلان و خرد  و در کنار دولت هستیم.

وی جلب و جذب سرمایه گذاران به شهرها و روستاهای شهرستان را در سایه حمایت‌های بی وقفه دستگاه‌های شهرستان و تعصب و پشتکار سرمایه گذاران عنوان کرد.

واحد تولید لباس در روستای چتاب علیا با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی در ۳ فاز اجرا خواهد شد که در فاز اول آن برای ۵۰ نفر  و در پایان فاز سوم برای ۱۵۰ نفر  اشتغالزایی می شود.

این پروژه در ۲۲ بهمن سال آینده به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.