رضا پاک نهاد، روز پنج شنبه در گفت و گویی با خبرنگاران، با بیان این‌که سازمان عمران شهرداری تبریز مجری پروژه‌ مقبرالشعرا بوده و سه قرارداد با سه پیمانکار مجزا منعقد کرده است، اظهار کرد: از این مبلغ، تاکنون یک میلیارد تومان به مجری پروژه پرداخت شده است و هم اکنون سه پیمانکار در مقبره الشعرا فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مقبرالشعرا  در محدوده‌ منطقه ۱۰ است، افزود: براساس مصوبه‌ برنامه و بودجه‌ سال ۱۳۹۸، شهرداری منطقه یک تبریز نسبت به تامین مالی پنج میلیارد تومانی آن تعهد کرده است.

پاک نهاد با اشاره به پروژه‌های شهرداری منطقه یک تبریز در سال جاری خاطرنشان کرد: پروژه‌ آسفالت معابر در قالب لکه گیری معابر اصلی و فرعی، آسفالت اساسی  و درز گیری آسفالت معابر انجام شد و عملیات عمرانی ۶ پارک محله‌ای آغاز شده و از این تعداد عملیات عمرانی ۲ پارک محله‌ای به اتمام رسیده است.

وی با تاکید بر محله محور بودن پروژه‌های شهرداری منطقه یک، افزود: شهرداری منطقه‌ یک تبریز در حوزه‌ خدمات شهری و عمرانی مناطقی از جمله شهرک ولیعصر، پیرامون ولیعصر و ضلع شرقی ایده‌لو تا ملازینال و یوسف آباد فعالیت می‌کند و امسال شهرداری در این مناطق اقدامات موثری در زمینه‌ آسفالت‌ریزی انجام داده است.

پاک نهاد با بیان این‌که پنج محور گردشگری در شهر تبریز تصویب شده است، گفت: کوچه‌ شاعر نامی پروین اعتصامی با تبدیل به پیاده راه به عنوان بخشی از محور پنجم گردشگری تبریز محسوب می‌شود و اگر شرایط جوی مساعد باشد عملیات سنگ فرش آن انجام خواهد شد.

وی با اشاره به استفاده‌ ۱۰۰ درصدی از بسترهای الکترونیکی توسط شهرداری منطقه یک خاطرنشان کرد: طی ۶ ماه گذشته، هر نامه‌ اداری در اتوماسیون اداری شهرداری ثبت و پیگیری آن نیز در بستر الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، مقبره الشعرا، آرامگاه شاعرانی مانند استاد سیدمحمدحسین بهجت تبریزی معروف به شهریار، اسدی طوسی، قطران تبریزی، مجیرالدین بیلقانی، خاقانی شیروانی، ظهیرالدین فارابی، شاپور نیشابوری، شمس الدین سجاسی، ذوالفقار شروانی، همام تبریزی، مغربی تبریزی، مانی شیرازی، لسانی شیرازی و شکیبی تبریزی، در محله‌ سرخاب تبریز قرار دارد و یکی از گورستان‌های تاریخی این شهر به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.