پریسا بهلولی عصر سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری ارس در راستای خدمت رسانی به شرکت های دانش بنیان و نوآور تشکیل شده است، اظهار کر:د یکی از اقدامات توسعه اقتصاد دانش‌بنیان طراحی اکوسیستم نوآوری و فناوری است که در این خصوص اقداماتی توسط منطقه آزاد ارس انجام شده است.

وی ایجاد مرکز رشد واحدهای فناوری، مرکز نو آوری و اختصاص  ۵۰ هکتار زمین جهت کانون تولید را از جمله اقدامات صندوق پژوهش و فناوری عنوان کرد و گفت: تدوین شیوه آیین نامه اجرایی و حمایت از استارتاپ ها و صنایع خلاق از جمله دیگر اهداف این صندوق است.

بهلولی صندوق پژوهش و فناوری ارس را اولین صندوق در بین مناطق آزاد کشور و نیز اولین صندوق در شمال غرب کشور معرفی کرد و افزود: پس از رایزنی با پارک علم و فناوری و بخش خصوصی در خرداد امسال مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخذ شد.

وی سرمایه اولیه این صندوق را سه میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ۳۴ درصد از این میزان سهم منطقه آزاد ارس، ۳۴ درصد صندوق نواوری ۱۵ درصد پارک علم و فناوری و ۱۷ درصد شبکه دانش‌بنیان است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس, خدمات ارائه شده توسط این صندوق را ارایه تسهیلات به شرکت‌های فناور و دانش بنیان, صدور انواع ضمانتنامه سرمایه گذاری  و سرمایه گذاری خطرپذیر اعلام کرد و افزود : در این راستا برای شرکت های دانش بنیان تسهیلات با سقف ۵۰۰ میلیون تومان و با کارمزد ۴ درصد پرداخت می شود. 

بهلولی اعلام کرد: تسهیلات یک میلیارد تومانی با کارمزد ۱۱ درصد برای تولیدات صنعتی و نیز تسهیلات سرمایه در گردش تا یک میلیارد تومان با کارمزد ۱۱ درصد برای شرکت های دانش بنیان و فناور نوپا پرداخت می شود.

وی تسهیلات خرید ساختمان برای شرکت های دانش بنیان و فناور را ۲۰۰ میلیون تومان، خرید تجهیزات فناوری ۱۵۰ میلیون تومان و خرید سیستمهای استقرار تسهیلات را ۵۰ میلیون تومان و نیز تسهیلات لیزینگ را یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای شرکت‌های غیر دانش بنیان نیز تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای نمونه سازی، تولید محصول ۲۰۰ میلیون تومان، سرمایه در گردش ۲۰۰ میلیون تومان و زیرساخت‌های فناوری نیز ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می شود. 

بهلولی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل نوپا بودن و ناشناخته بودن نزد بانک ها را اخذ ضمانت‌نامه عنوان کرد و گفت: ما در این صندوق‌ اقدام به صدور ضمانتنامه برای شرکت های دانش بنیان و غیر دانش بنیان می کنیم.

وی صدور ضمانت نامه های تعهد پیش پرداخت شرکت در مناقصه شرکت در مزایده و نیز تعهد پرداخت حسن انجام کار را از جمله ضمانت نامه های صادره توسط این صندوق اعلام کرد و گفت: از جمله اقدامات مفید این صندوق ضمانت سرمایه گذاری است که با خدمات مشاوره‌ای به شرکت‌های مورد قبول ارس خطر پذیری سرمایه گذاری آنها را ضمانت می کنیم. 

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس با بیان اینکه موفقیت صندوق باعث رونق بخش خصوصی و روند توسعه اقتصادی نیز می‌شود، خاطرنشان کرد: انتظار ما از همه ارگانهای دولتی حمایت است تا زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را گسترش دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.