محمد حاجی پور روز یک‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط نامناسب جوی و محدودیت دید در باند این فرودگاه، پروازهای امروز به مقصد تهران و بالعکس به شماره پروازهای ۳۳۸۴ و ۳۳۸۵ لغو شده است.

وی اضافه کرد: با وجود بارش سنگین برف در چند روز گذشته، برف روبی و یخ زدایی از سطح باند پرواز این فرودگاه در حال انجام است.

پروازهای فرودگاه سهند از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در مسیر فرودگاه سهند - تهران و بالعکس روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می شود.

پرواز تهران - سهند در روزهای یکشنبه هر هفته ساعت ۶ صبح  و  پرواز سهند – تهران ساعت ۰۸:۱۵ صبح همان روز و پرواز تهران - سهند روزهای چهارشنبه هر هفته ساعت ۰۹:۲۰ صبح  و  سهند – تهران ساعت ۱۱:۳۰ همان روز با هواپیمای ATR انجام می شود.

فرودگاه سهند تنها فرودگاه اقماری اداره کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی است که احداث آن از سال ۱۳۷۲ آغاز و در سال ۱۳۷۴ با حضور وزیران وقت نفت و راه و ترابری افتتاح شد.

این فرودگاه دارای سالن ترمینال به وسعت یک هزار و ۲۰۰ متر است و  پرواز های آن به دلایل زمین‌گیر شدن هواپیمای مسافری و همچنین عدم استقبال شرکت های هواپیمایی چندین بار تعطیل شده است.

با بهسازی سطوح پروازی باند فرودگاه سهند مراغه به طول سه کیلومتر و عرض ۳۰ متر در سال ۱۳۹۲، امکان فرود هواپیمای فوکر ۱۰۰ در این فرودگاه فراهم شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.