به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر در دیدار سفیر جدیدالانتصاب ایران در بلاروس اظهار کرد: تبریز یکی از شهرهای مهم ایران و قطب صنعت و تولید این کشور به شمار می‌آید که صاحب برند های تولیدی مهمی همچون فرش و کفش است که می تواند زمینه روابط اقتصادی باشد.

او با بیان اینکه تحکیم روابط خارجی می‌تواند در توسعه گردشگری و پویایی اقتصاد شهری موثر باشد، گفت: تبریز و شهرهای بلاروس به طور دوجانبه می‌توانند نسبت به جذب گردشگر به طور متقابل تلاش کنند و ما در تبریز بستر و تسهیلات لازم را برای تحقق این موضوع آماده کرده ایم.

شهردار تبریز چنین دیدارهایی را زمینه تحقق اقدامات عملی دانست و افزود: باید به رابطه خواهرخواندگی بیشتر توجه کرده و برای توسعه این رابطه از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

او همچنین خواستار فعال شدن شرکت های گردشگری شد و افزود در تبریز ما تمامی بسترهای لازم را برای فعالیت شرکت‌های گردشگری بلاروسی برای جذب مسافران آماده کرده ایم و صاحبان این شرکت‌ها می‌توانند با سفر به تبریز، برنامه ریزی های لازم را انجام بدهند.

ایرج شهین باهر همچنین انتقال دانش و تجربه را لازمه توسعه شهرها دانست و افزود: مدیران شهری تبریز آماده اند در حوزه های مختلف از تجارب موفق مدیران شهری بلاروس استفاده کنند و ما نیز آمادگی خود را برای همکاری متقابل در این خصوص اعلام می‌کنیم.

شهردار تبریز در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه تبریز شهر بدون گدا و معتاد متجاهر است، گفت: شاخص های فرهنگی و هنری این شهر فراتر از باور برخی کشورهای توسعه یافته است و برخلاف تبلیغات منفی که در رسانه های غربی علیه کشور ما صورت گرفته است، می توانیم میزبان خوبی برای گردشگران سراسر جهان باشیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1332077
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.