به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سعید جلالی در آیین رونمایی از کتب فرهنگ شهروندی اظهار کرد: جای خوشحالی است امروز مدیریت شهری ما به سویی حرکت می کند که در دنیا متداول است.

جلالی ادامه داد: جامعه شناسان معتقدند مدیریت شهری خوب آن است که با انسان ها برادر و با محیط زیست دوست، با ساختمان آشنا و با ماشین دشمن باشد که امروز شهرداری تبریز برای تحقق این عناصر تلاش می کند.

او خاطرنشان کرد: ارتقا کیفیت حرکت در شهر، ارتقا کیفیت سکونت در شهر، کیفیت رفاه شهر، ایمنی در شهر، سلامت شهر و ارتقا مالی اداره شهر نمونه هایی از این عناصر هستند.

مدیر انتشارات ستوده با اشاره به کتب فرهنگ شهروندی، اظهار داشت: این کتاب‌ها در ۱۰ محور مهم تدوین شده و ۲۲۶ شاخص دارند که بالاترین ضریب هدایت آن ۴۶ مورد در خصوص فرهنگ عمومی، ۴۶ مورد در خصوص حقوق شهروندی، ۳۰ مورد درخصوص محیط زیست، ۲۰ مورد در ارتباط با فرهنگ ترافیک، ۱۹ مورد درباره زیباسازی و بقیه در موضوع های گردشگری، حفظ هویت فرهنگی، اقتصاد و خانواده، ورزش و بهداشت فردی است.

جلالی یادآور شد: تا زمانی که آموزش ما کنکورمحور و تست محور باشد ما را از آینده توسعه ایران دور می کند. اتفاقی که امروز در تبریز در حوزه تدوین این کتب رخ داده یکی از راه های برون رفت از این راه است.

نماینده ناشرانخطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: شما نود و هفتمین وزیر آموزش و پرورش هستید ولی نظیر اتفاقی که امروز در خصوص رونمایی از کتب آموزش شهروندی در تبریز رخ داد در دوره ۹۷ وزیر قبلی اتفاق نیافتاده بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1318254
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.