حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه تکریم و تجلیل از عوامل خادمان و خیران موکب شهدای عاشورائیان آذربایجان شرقی مستقر در سامرا، نجف و کاظمین اظهار کرد: زمانی که صحبت از موکب های حسینی می شود باز هم باید از شهید سلیمانی صحبت کنیم چون راه اندازی موکب ها در عراق و ایران از ابتکارات و اقدامات ارزشمند او بود.

وی افزود: شهید سلیمانی حتی زمانی که سیل در نقاط مختلف کشور آمد از موکب ها برای حضور و کمک به مردم دعوت کرد و در استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، آذربایجان شرقی و شهرهایی مثل گنبد، پلدختر و غیره که خسارت حاصل از سیل و زلزله به بار آمده بود به کمک مردم شتافت که یکی از اقدامات موثر اجتماعی سردار سرافراز اسلام است.

 حجت الاسلام آل هاشم همچنین با تاکید بر حفظ وحدت در بین آحاد جامعه افزود: ‌شهید سردار سلیمانی در عمل برای ایجاد اتحاد بین برادران شیعه و اهل تسنن و مبارزه با تکفیری ها بسیار موفق عمل کرد و در واقع برادری مهربان برای اهل تسنن بود.

 وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی فرهنگ پیاده روی اربعین را در بین آحاد مردم باب کرد، ‌افزود: راهپیمایی عظیم ۲۰ میلیونی اربعین را شهید سلیمانی پایه گذاری کرده و در آذربایجان شرقی نیز این عشق و علاقه با قدرت تمام بین جوانان استان رونق پیدا کرده است بر این اساس نباید بگذاریم این فرهنگ از رونق بیفتد چون نمونه ای از اقتدار و وحدت شیعیان در جهان است.

 امام جمعه تبریز همچنین گفت: چندی پیش با امام جمعه کربلا ملاقاتی داشتم و در مورد ‌ضرورت اسکان ثابت و مکان ثابت برای زائران و دست اندرکاران امور زیارتی عتبات جهت کیفیت بخشی و سرعت بخشی بیش از پیش خدمات به زائران گفت و گو شد که این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

 وی تاکید کرد: اما آنچه باید مورد توجه واقع شود فلسفه خدمت به اباعبدالله الحسین (ع) است بر این اساس این خدمات نباید به عادت تبدیل شود و خدمتگزاران این آستان باید قدر این سعادت را بدانند.  

‌ امام جمعه تبریز با اشاره مجدد به خدمات سردار سلیمانی در ایران و جهان اسلام گفت: حیات شهید سردار قاسم سلیمانی برکت برای اسلام بود و شهادت او نیز در تقویت پایه‌های اسلام بسیار موثر بوده همانطور که حدود ۲۵ میلیون تشییع کننده پیکر سردار در شهرهای عراق و ایران را به عنوان یک استثنا در دنیا مشاهده کردید.

حجت الاسلام آل هاشم یادآوری کرد: ‌ البته دشمن در تضعیف این مراسم تشییع و عظمت وحدت بین مسلمانان تلاش می کند اما نباید اجازه دهیم تا به هدف خود برسد.

وی اضافه کرد: همانطور که همه شاهد هستیم دشمن در موضوع سقوط هواپیمایی اوکراینی تلاش می کند تا این وحدت را از بین ببرد اما سردار حاجی زاده با شجاعت و صداقت مسوولیت این سانحه هوایی را بر عهده گرفت.

 حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: ‌سردار حاجی زاده همان فردی است که پایگاه عین الاسد را هدف قرار داد و ابهت آمریکا را شکست و مورد تحسین بی نظیر مردم ایران قرار گرفت بر این اساس نباید اجازه دهیم دشمنان با ترفندهای خود موجب ضربه به این موضوع شوند.

 وی اظهار کرد: دشمنان انقلاب می‌خواهند صلابت این اقدام را از بین ببرند و ما نیز نباید بگذاریم خون شهدا و سردارسلیمانی ضایع شود.

‌ وی یادآوری کرد: سهل‌انگاری سانحه سقوط هواپیمای مسافری عمدی نبوده دشمنان می خواهند این موضوع را دستاویز قرار داده و به کشور آسیب برسانند در صورتی که احتمالات مختلف دیگری در سقوط هواپیما وجود دارد بر این اساس تا بررسی‌ها تمام نشده است نباید قضاوت کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: جانشین سردار سلیمانی یعنی سردار قاآنی به عنوان فرمانده سپاه قدس نیز همانند سردار سلیمانی بوده و سوابق درخشانی هم دارد.

مردم عراق قدرشناس دایم شهید سردار سلیمانی هستند

مسوول عراقی موکب سامرا نیز در این مراسم گفت: به احترام شهید سردار قاسم سلیمانی در عراق فرزندان تازه به دنیا آمده را به نام وی نامگذاری می کنند و این نهایت علاقمندی و قدرشناسی مردم عراق از این شهید والامقام است.  

«شیخ علی المیاهی»  اضافه کرد: مردم عراق به شهید سلیمانی علاقه بسیار دارند و قدرشناس همیشگی وی هستند چون این کشور را از بلای داعش نجات داد.  

المیاهی ادامه داد: شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس مصیبت عظما بوده و قلب مردم عراق و ایران را جریحه دار کرد،  خدمات شهید سلیمانی قابل تمجید نیست.  

مسوول عراقی موکب سامرا اضافه کرد: سردار سلیمانی تمام تلاش خود را کرد و در نهایت با شجاعت و درایت داعش را ریشه کن کرد و امت اسلام را از لوس وجود این گروه تروریستی نجات داد.  

سردار علی حق بیگی مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات عالیات و فعالیت‌های مواکب در عراق بود و ۱۴ سال قبل این موضوع را شروع کرد.
وی افزود : تعداد ۲۵ موکب استان امسال در ایام اربعین در کربلا، نجف، سامرا و نیز مرزها مستقر شدند و اسکان زائران یکی از مهمترین خدمات این موکبها بود که بیش از ۳۰ هزار نفر اسکان داده شدند.

سردار حق بیگی ادامه داد: بیش از ۱۲۰۰ خادم آذربایجان شرقی در عتبات به سه میلیون زایر در ایام اربعین خدمات ارایه کردند.  

آماده سازی لوح و طومار تقدیر از شجاعت سردار حاجی زاده در تبریز 

به گزارش ایرنا، در این مراسم همچنین لوح و طومار به خط خوشنویس شهیر کشور استاد «فرزبود» برای تقدیر از خدمات شجاعانه و در حمایت از سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پس از امضای نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز توسط مردم و شرکت کنندگان در مراسم امضا شد.

همچنین در این مراسم تعدادی از خادمان و خیران تبریزی موکب شهدای عاشورائیان مستقر در سامرا تجلیل شدند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.