غلامرضا رسول‌ زاده، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بارش پراکنده برف و باران در برخی نقاط استان به ویژه شهرهای جنوبی در جریان است، افزود: هم اکنون بارش پراکنده برف از شهرستان‌ های ملکان، عجب شیر، مراغه، آذرشهر، هشترود، میانه و بستان آباد گزارش شده است و احتمال آغاز بارش برف در سایر شهرستان ها نیز تا اواخر امروز وجود دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به لغزنده بودن جاده های استان به ویژه در مناطق کوهستانی، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی راه های اصلی، فرعی و روستایی استان باز بوده و رفت و آمد در آن ها در جریان است، گفت: با توجه به افت دید در پی بروز پدیده مه و کولاک در جاده های استان، رانندگان برای تردد سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی را رعایت کرده و احتیاط کنند.

رسول زاده، ادامه داد: عوامل راهداری برای ارایه خدمات به مسافران و رانندگان در جاده های استان مستقر بوده و در صورت نیاز اقدام به نمک پاشی، تیغ زنی و یخ زدایی می‌کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.  

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.