به گزارش خبرآنلاین از تبریز، علیرضا سلمانپور برگزاری نخستین جشنواره فیلم نامه نویسی تبریز را اقدامی شایسته دانست و گفت: این رویداد مهم یکی از گام های موفق است که می تواند رشته فیلم نامه نویسی را به جریان بیاندازد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اهمیت متن در تولید پروژه سینمایی ابراز کرد: فیلم نامه بنیان و اساس سینما محسوب می شود، اگر این موضوع را به یک ساختمان تشبیه کنیم در می یابیم که فیلم نامه همان پی ساختمان است و اگر اقدامات اصولی و صحیح صورت نگیرد، ساختمان متزلزل شده و در جایش نمی ایستد.
کارگردان و فیلم نامه نویس تبریزی بیان کرد: ضعف فیلم نامه نه تنها در تبریز بلکه در ایران وجود دارد و باید برای رفع کاستی ها بیشتر کار شود.
وی ادامه داد: به نظر می آید تا زمانی که به یک فیلم نامه مناسب دسترسی نداشته باشیم به یک فیلم ایده آل و قابل قبول هم دست نخواهیم یافت.
سلمانپور با بیان اینکه فیلم نامه نویسی از عوامل و مسائل مختلف نشات می گیرد، ادامه داد: پایه اصلی فیلم نامه داستان است که بعد به فیلم تبدیل می شود یعنی می توان گفت فیلم با دو هنر آمیخته شده و ارتباط مستقیمی با ادبیات داستانی و سینما است.
وی اذعان داشت: طبیعتا اگر فردی اقدام به  فیلم نامه نویسی کند و از اصول فیلم نامه نویسی شناخت کافی نداشته باشد نمی تواند یک اثر در خور و قابل  توجهی ارائه دهد.
 کارگردان و فیلم نامه نویس تبریزی ادامه داد: از این رو باید یک فیلم نامه نویس از ادبیات داستانی و سینما شناخت کافی داشته باشد.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی برای فیلم نامه نویسی را یک ضرورت دانست و گفت: برای تقویت فیلم نامه نویسی باید کلاس های آموزشی برگزار شود، از سوی دیگر ارتباط گسترده با فیلم سازان مطرح کشور داشت.
سلمانپور خاطر نشان کرد: اگر بسترهای لازم برای تقویت فیلم نامه نویسی ایجاد شود طبیعتا نمودش بیشتر شده و موفقیت های بیشتری را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1321973
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.