محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در آئین بزرگداشت روز پرستار در تبریز، نجات جان انسان‌ها را اقدامی بسیار ارزشمند و خداپسندانه عنوان کرد و افزود: در اهمیت این شغل همین بس که حضرت زینب(س) به عنوان بهترین و دلسوزترین پرستار تاریخ، الگوی تمامی فعالان این حوزه است.

وی اظهارکرد: اهمیت پرستاری اگر بیشتر از پزشکی نباشد، کمتر هم نیست، زیرا که بدون تلاش پرستاران تلاش پزشکان منجر به نتیجه مطلوب و مورد انتظار نمی‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی از تبریز و آذربایجان به عنوان مهد رشد و پرورش علم پزشکی یاد کرد و گفت: تبریز، اولین شهر کشور بوده که واکسیناسیون در آن انجام شده شده و مراکز علمی چون ربع رشیدی تبریز در ۷۰۰ سال قبل، دانشمندان تراز اول جهانی را پرورش داده است.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از تاریخ علم پزشکی متعلق به ایران است، ادامه داد: متاسفانه برخی بی‌مبالاتی‌ها و بی‌توجهی‌ها باعث شده که بسیاری از دانشمندان ما را کشورهای دیگر برای خودشان مصادره کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت بیش از ۹ هزار پرستار در استان، گفت: پرستاران از جمله اقشاری هستند که نسبت به تلاش و فعالیت خود از رفاه و حقوق کمتری برخوردار هستند که باید چاره‌ای برای این مسأله اندیشیده شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان نیز در این مراسم با اشاره به این‌که کمبود نیرو باعث شده استتا پرستاران تحت فشار شیفت‌های سنگین قرار بگیرند، گفت: هر ساله مشکل کمبود نیروی پرستار مطرح می‌شود اما تصمیم جدی برای حل این معضل اتخاذ نمی‌شود.

محمد ارشدی با بیان این‌که تیم پرستاری استان در شرایط مناسبی قرار دارد، اظهار کرد: برخی مشکلات پرستاران با تفاهم حل می‌شود اما مشکلاتی نیز وجود دارد که باعث کدورت و آزردگی خاطر پرستاران شده است.

وی یادآوری کرد: تکریم و گرامیداشت پرستاران یکی از مهمترین دغدغه‌های این قشر است، زیرا برخی دولتمردان وعده‌هایی به پرستاران می‌دهند که امکان عملیاتی شدن آن وجود ندارد.

وی افزود: هرساله تعدادی نیرو جذب می‌کنیم اما توسعه و گسترش امکانات و دیگر موارد باعث افت تعداد پرستاران می‌شود.

ارشدی با بیان این‌که پرداخت‌های پرسنلی روز به روز در حال کاهش است، اظهار کرد: پرستاران فقط به دنبال حق و حقوق خود بر اساس قانون مشاغل سخت و زیان آور هستند تا با جان و دل به بیماران خدمت کنند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم، با اشاره به ارتقای جایگاه پرستاری در کشور، اظهار کرد: با موافقت وزیر بهداشت، صلاحیت حرفه‌ای نظام پرستاری همانند نظام مهندسی و نظام پزشکی در نظر گرفته است.

عبدالله صفری با بیان این‌که شعار سال میلادی  ۲۰۲۰ تحت عنوان سال ”پرستار” نام گرفته است، گفت: با توجه به کمبود نیروی پرستار در استان، در سال‌جاری دو دوره استخدام در حوزه پرستاری برگزار شد و در این راستا، حدود ۳۰۰ نفر به عنوان نیروی شرکتی استخدام شدند.

وی با بیان این‌که ماه گذشته نیز آزمون استخدام پیمانی برای جذب نزدیک به ۳۰۰ نفر برگزار شد، افزود: ۹۰۰ نفر نیز به عنوان نیروی طرحی و نزدیک به ۵۰۰ نفر نیروی کار دانشجویی جذب حوزه پرستاری شده‌اند تا به ازای هر تخت یک پرستار داشته باشیم.

صفری با بیان این‌که حدود ۲۰۰ دانشکده پرستاری در کشور وجود دارد، اظهار کرد: ۶۰ هزار دانشجوی پرستاری در کشور زیرنظر دو هزار هیئت علمی تربیت می‌شوند. 

وی از وجود ۱۴۰ هزار پرستار در کشور خبر داد و گفت: سهم آذربایجان شرقی از این تعداد حدود ۹ هزار پرستار است.

در این آئین از پرستاران نمونه استان قدردانی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.