رامین آذری روز دوشنبه به ایرنا گفت: تعداد پروازهای فرودگاه تبریز در آبان ۹۸ به تعداد ۱۰۷۰ پرواز رسید که نسبت به ۹۱۴ پرواز مدت مشابه سال قبل از پیشرفت ۱۷ درصدی برخوردار است.

وی اظهار داشت: تعداد مسافر جابه جا شده نیز در همین مدت از ۱۲۰ هزار و ۷۰ مسافربه تعداد ۱۴۱ هزار و ۸ مسافر رسیده است که نشان از پیشرفت ۱۷ درصدی دارد.

مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی همچنین اعلام کرد: میزان بار جابه جا شده در این مدت نیز از ۹۴۴ هزار و ۴۲۱ کیلوگرم به یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۹۰ کیلوگرم رسیده است که نشان دهنده رشد ۲۲ درصدی است.

 فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی  در این فرودگاه انجام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.