رامین آذری روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: تعداد مسافر جابجا شده از فرودگاه تبریز از ۱۲۵ هزار و ۶۴ مسافر در شهریور ۹۷ به تعداد ۱۴۹ هزار ۶۱۱ مسافر در مدت مشابه سالجاری رسیده است که نشان دهنده رشد ۲۰ درصدی است.

وی افزود: جابجایی مسافر در این فرودگاه در مردادماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۷،  افزایش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

آذری آمار پروازهای انجام شده در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شهریور ۹۸ را  ۱۱۱۳ پرواز اعلام کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۰۸۸ پرواز) از رشدی ۲ درصدی برخوردار است.

وی همچنین گفت: تعداد پروازهای این فرودگاه در مرداد ماه سالجاری( ۱۱۴۹ پرواز)  نسبت به مرداد ماه سال قبل(۱۱۴۳ پرواز)   یک درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی در مورد بار جابجا شده در فرودگاه تبریز هم گفت: میزان بار جابجا شده در ۲ ماه گذشته نسبت به مرداد و شهریور ماه سال ۹۷ از افزایشی ۲۵ درصدی برخوردار است.

 فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است.

ان فرودگاه بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی خصوصاً پروازهای عبوری بین المللی (over fly) که اکثراً از مبدا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود، نقش بسیار مهمی دارد.

مسیر پروازهای داخلی فرودگاه تبریز (تهران – مشهد – اصفهان – شیراز- اهواز – کیش – بندرعباس– عسلویه – کرمان – رشت و قشم)   و پروازهای خارجی (هامبورگ- مدینه - استانبول و بغداد  )  به صورت روزانه ۴۴ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی است.

۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.