میرمحسن حسینی قمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین آمار استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در تبریز، شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق ۲.۵ میکرون ۱۱۴ پی. اس. آی و به حالت هشدار برای گروه های حساس رسیده است.

وی اظهار داشت: شاخص آلودگی هوا اگر زیر ۱۰۰ پی. اس. آی باشد سالم، بین ۱۰۰ و ۲۰۰ ناسالم، بین ۲۰۰ و ۳۰۰ وضعیت اضطرار و ۳۰۰ به بالا وضعیت بحرانی به شمار می رود.

قمی ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب های جدی، کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور در فضاهای باز خودداری و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.

وی تاکید کرد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، امکان سکون هوا تا روز چهارشنبه وجود دارد، از این رو شهروندان مسائل توصیه شده را به طور جدی‌تر مورد توجه قرار دهند.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: شهروندان استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در اولویت قرار داده و از تردد غیرضروری با خودروی شخصی پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل مواقع اضطراری آلودگی هوا که در اواخر سال ۱۳۹۷ مصوب شد با اعلام رسمی هواشناسی مبنی بر پایداری هوا و آلودگی هوا در چند روز متوالی، کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا می تواند جهت پیشگیری از آلودگی بیشتر هوا مدارس را تعطیل اعلام کرده و در این مدت تمامی کارهای عمرانی توسط شهرداری متوقف و همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی با خودروهای دودزا برخورد خواهد کرد.

کلانشهر تبریز حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و ۸۰۰هزار نفری استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.