حجت الاسلام قهرمان احمدی روز شنبه در دومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه باید برای ایثار و از خودگذشتگی ارزش فوق العاده ای قائل شد، گفت: در تمام دنیا سپاس و قدردانی از افرادی که با جان و ایثار و غیرت خود از ناموس و خاک کشورشان صیانت کرده اند قدردانی می شود.

امام جمعه هریس گفت: شهدا و خانواده های معظم شان عزیزترین قشر این جامعه هستند و باید به مقام شامخ این عزیزان ارزش فوق العاده ای قائل شد زیراکه تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران بر همگان واجب است و همه باید سنت بازدید و سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی  روحیه بالای خانواده های شهدا و جانبازان را بسیار ارزشمند دانست و یادآور شد: این روحیه برای همه ما عبرت انگیز است و باید الگویی برای جوانان ما باشد.

احمدی پیام شهیدان را ولایت مداری و توجه به ارزش های اسلامی برشمرد و گفت: باید در راستای آرمان های انقلاب، شهدا و بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبری معظم حرکت کنیم.

وی صبر و استقامت خانواده های شهدا و ایثارگران را الهام بخش آحاد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: وجود چنین گنجینه های بی نظیر در جامعه همه  را ملزم به خدمت مضاعف و بی وقفه به مردم می کند و همواره دعای خیر و حمایت این عزیزان را افتخار می‌دانیم.

حجت الاسلام احمدی  ادامه داد: این فرهنگ از عصر پیامبر (ص) به عنوان یک اصل جا افتاده است و در همه زمان های ساری و جاری بوده و فرهنگ ایثار و شهادت در تمام جریانهای فکری حاکم است و فرق نمی کند از کدام جناح باشد.

امام جمعه هریس تاکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در درون سازمان شکل گرفته و نتیجه مثبت آن به بیرون سازمان انعکاس یابد و این نیازمند فعالیت همه جانبه است.

شهرستان هریس با حدود ۷۰هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.