محمد محمدپور روز پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این جشنواره موسیقی ۱۳، ۱۴ و ۱۵ بهمن با حمایت این اداره کل در فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار می شود، افزود: این جشنواره در ۳ بخش گروهی، تکخوانی و تکنوازی به صورت رقابتی برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه، ایجاد زمینه برای ابراز وجود جوانان علاقمند هنر و موسیقی اصیل و بومی، ایجاد بستر مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی و عمومی شهروندان، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش زمینه های فرهنگی بین شهروندان اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در این جشنواره شرط سنی شرکت کنندگان حداکثر ۴۰ سال تمام است، گفت: آثار ارسالی از شهرستان های آذربایجان شرقی پذیرش می شود و گروه های شرکت کننده تنها با آلات موسیقی شامل قوپوز، دهل، سرنا، قاوال، ناقارا، قوشا ناقارا و بالابان مجاز به ارائه اثر خود هستند.

محمدپور، ادامه داد: شرکت کنندگان در هر ۳ بخش تا پایان وقت اداری ۲۰ دی امسال و در روزهای زوج هفته مهلت دارند اثر خود را به صورت لوح فشرده تصویری (CD/DVD) با کیفیت مناسب به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، چایکنار، ابتدای سربالایی ولیعصر، مجتمع فرهنگی سینمایی ۲۲ بهمن تبریز، دفتر انجمن فرهنگی و هنری عاشیقلار آذربایجان شرقی ارسال کنند.

وی یادآوری کرد: راه یافتگان به مرحله مسابقه آثار خود را در اجرای عمومی ارائه کرده و هیات داوران از مجموع آثار هر بخش، ۳ اثر را به عنوان منتخبان معرفی و نتایج بازبینی را نیز ۳۰ دی اعلام خواهد شد.

محمدپور، افزود: نشانی الکترونیکی جشنواره موسیقی عاشیقلار آذربایجان شرقی info@ashiqlar.ir بوده و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر در خصوص جشنواره می توانند به تارنمای www.ashiqlar.ir مراجعه و یا با شماره ۳۳۲۸۶۹۸۴ تماس بگیرند.

سومین جشنواره موسیقی عاشیقلار به مناسبت یادبود زنده یاد عاشیق رسول قربانی در اردیبهشت سال ۹۶ در تبریز برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.