مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در این دیدار که با حضور مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال غرب کشور در خانه تاریخی حیدرزاده تبریز برگزار شد، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری در این استان وجود دارد که با توجه به برخورداری از مرزهای مشترک با دیگر کشورها، قابلیت ویژه‌ای برای این استان به‌حساب می‌آید.

مرتضی آبدار افزود: ظرفیت های گردشگری آذربایجان شرقی در قالب بسته‌های سفر و سرمایه‌گذاری تدوین ‌شده است و بر این اساس آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت سفارت جمهوری اسلامی در ارمنستان در اختیار سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی فعال این کشور قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه وجود سوابق مشترک فرهنگی در کنار ایجاد تعاملات گسترده بین دفاتر خدمات مسافرتی فعال حوزه گردشگری در ارمنستان و آذربایجان شرقی زمینه تبادل گردشگر را فراهم خواهد کرد، ادامه داد: با برگزاری جلسات مشترک و هم‌افزایی بین فعالان بخش خصوصی گردشگری در آذربایجان شرقی و ارمنستان زمینه تبادل هرچه بیشتر گردشگر بین دو منطقه فراهم خواهد شد.

آبدار با اشاره به اینکه هنرمندان صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با تکیه‌ بر دست ساخته های ارزشمند خود می‌توانند با حضور در رویدادهای هنری ارمنستان و ارائه و فروش آثار خود ارزآوری داشته باشند، گفت: اگر امکان برگزاری نمایشگاه و بازارچه‌های صنایع‌دستی در کشور ارمنستان از سوی سفارت تسهیل شود، آمادگی داریم در این زمینه با برگزاری نمایشگاه‌های متنوع، جایگاه صنایع‌دستی استان را در منطقه به‌ ویژه در ارمنستان ارتقا دهیم.

به گزارش ایرنا، در این دیدار سفیر ایران در ارمنستان نسبت به تسهیل شرایط برای توسعه روابط گردشگری و صنایع دستی با آذربایجان شرقی اعلام آمادگی کرد.

«ظهیری» ظرفیت های تاریخی و گردشگری تبریز و آذربایجان شرقی را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: این استان می تواند با حضور در رویدادهای بین المللی و حوزه های مختلف به خصوص رخدادهای گردشگری در کشور ارمنستان توانمندی های خود را معرفی کند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.