به گزارش خبرنگار ایرنا، صادق نجفی روز سه شنبه در مراسم افتتاح هتل پنج ستاره منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه همه شرکت های خارجی همکار ما تهدید می شوند، افزود: ما همان طور که در دفاع مقدس با انجام عملیات غیرمتعارف موفقیت های بی نظیری داشتیم در جنگ اقتصادی هم می توانیم تحریم ها را دور بزنیم.
نجفی با تاکید بر اینکه باید روحیه جهادی در کشور پمپاژ شود، گفت: اگر در جنگ تحمیلی ریسک نمی کردیم اکنون کشوری نداشتیم.
وی با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد ارس گفت: باید شرایط برای فعالیت شرکت های خارجی در این منطقه تسهیل شود.
به گزارش ایرنا، با حضور مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، دستیار وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان محلی، سه طرح گردشگری و تولیدی - صنعتی با سرمایه گذاری حدود 492 میلیارد ریال امروز در منطقه آزاد ارس سه شنبه به بهره برداری رسید.
امروز نخستین هتل پنج ستاره منطقه آزاد ارس با سرمایه‌گذاری 350 میلیارد ریالی در پنج طبقه با 65 اتاق با ایجاد اشتغال مستقیم برای 100 نفر و غیرمستقیم برای 50 نفر افتتاح شد.
منطقه آزاد ارس با بیش از 50 هزار هکتار وسعت در حاشیه رودخانه مرزی ارس در 130 کیلومتری شمال غرب تبریز با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است.
در این منطقه دو گذرگاه مرزی رسمی و گمرک های جلفا و نوردوز وجود دارد و فاصله آن تا خاک ترکیه نیز کمتر از 150 کیلومتر است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.