محمدعلی لطف اللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تفاهم نامه همکاری در راستای توسعه فرهنگی، علمی و پژوهشی با دانشگاه های بین المللی به ویژه منطقه امضا شده است.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه به امضای این دانشگاه  و پروفسور دکتر «بولنت چاکماک»  رییس دانشگاه فنی ارزروم ترکیه رسید.

لطف اللهی اضافه کرد: توسعه به ‌کارگیری روش‌های نوآورانه و تکنولوژی‌های جدید در راستای پیشبرد برنامه‌های مشترک و تسهیل امکان دسترسی به آزمایشگاه‌ها، زیر ساخت های تحقیقاتی و کتابخانه‌های این دانشگاه ها به منظور انجام امور پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو از مهم ترین بخش های مهم این تفاهم نامه به شمار می رود.

وی گفت: حمایت از طرح های مشترک تحقیقاتی و نیز توسعه روابط بین الملل با انعقاد قرارداد ها و تفاهم نامه های همکاری از رویکردهای داشناگه مراغه است.

وی افزود: پیش از این نیز تفاهم نامه های همکاری بین دانشگاه های فنی خاورمیانه ترکیه (اورتا دوغو)، پاکستان، پرتغال و آذربایجان در زمینه های تحقیقاتی، علمی و پژوهشی در این دانشگاه امضا شده است.

رییس دانشگاه مراغه ادامه داد: دانشگاه فنی ارزروم یکی از هفت دانشگاه فنی ترکیه بوده که در سال ۲۰۱۰ در شهر ارزروم تأسیس شده و دارای ۹ دانشکده و موسسه تحقیقاتی و ۱۵ دپارتمان در بخش های فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم سلامت، برق، معماری، ادبیات، علوم ورزشی است.

حدود سه هزار و ۶۰۰ دانشجوی دختر و پسر در چهار رشته دکتری، ۲۶ رشته کارشناسی ارشد، ۱۸ رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.
این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.
دانشگاه مراغه از سال ۱۳۷۰ با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرد و در سال ۹۱ به دانشگاه ارتقا یافته است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.