محمد اشجعی، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی از امروز سکون و پایداری جو تا روز سه شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان ادامه داشته و موجب افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش دید و کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه های حساس می شود.

وی اظهار داشت: ضروری است شهروندان در این مدت از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود و خروج غیرضروری از منزل و تردد در معابر شهری خودداری کرده و سفرهای غیرضروری خود در سطح شهر را حذف کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی به افراد آسیب پذیر، کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی توصیه کرد از تردد در فضای باز خودداری کرده و در منزل استراحت کنند.

اشجعی، ادامه داد: هم اکنون ( ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه) کلیبر با ۱۰ درجه بالای صفر و بستان آباد با یک درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۲ درجه بالای صفر است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.