سیدعباس موسوی، شنبه شب در بازدید با بیان اینکه وزارت امور خارجه از جهانی شدن اثر هنری «درخت بشیر صلح و دوستی» در تبریز حمایت می کند، افزود: پیام این درخت همچنان که از عنوانش هم پیداست، ترویج صلح و دوستی بین کشورها و ملت هاست.

وی اظهار داشت: این وزارت خانه تلاش می کند تا این اثر هنری ارزشمند که ساخت آن ۸ سال طول کشیده است در عرصه های جهانی مطرح و از طریق آن پیام صلح و دوستی ایران به جهانیان منتقل شود. 

اثر هنری حجمی «درخت بشیر صلح و دوستی» به ارتفاع حدود ۴ متر توسط « علی قنبری» هنرمند منبت کار تبریزی در مدت ۸ سال به شکل یک درخت طراحی و اجرا شده است.

این اثر هنری که در خانه تاریخی « نیکدل» در معرض دید عموم قرار گرفته است دارای بخش های مختلفی است که نشانه هایی از مفاهیم صلح و دوستی را برای بیننده منتقل می کند.

این اثر هنری ۴۰ شاخه دارد که این عدد در تمام ادیان مقدس به شمار می‌آید و حضرت محمد (ص) هم در همین سن به پیامبری مبعوث شد و بالای این شاخه‌ها ۴ فرشته که نماد پاکی و سفیران خداوند هستند، برای دوستی و صلح انسان‌ها در زمین دعا می‌کنند.

دستان فرشته‌ها به کبوتری سفید ختم می‌شود که برگ زیتون به دهان گرفته و با سکوت خود، از صلح سخن می‌گوید.

دور تا دور این درخت پنج کتاب آسمانی بوده که متن هر کدام انسان را به صلح و دوستی دعوت می‌کند و این کتاب‌ها بر پایه‌هایی از اسلحه استوار شده‌اند که البته نوک این اسلحه‌ها گره خورده و نمی‌تواند شلیک کنند.

از گل و شمع که نماد امید و نشاط است در کنار این اسلحه‌ها استفاده شده است و علاوه بر کتب آسمانی، سازه کره زمین را می‌توان حوالی این درخت دید که با دست‌های بسیاری بر فراز آن ایستاده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.