مرتضی آبدار روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نظرات احصا شده از گردشگران در سال­ های اخیر و لزوم رفع نیازها و ارتقا رضایت گردشگران آذربایجان‌شرقی در محورهای مواصلاتی، با تلاش معاونت سرمایه گذاری اداره کل، جذب سرمایه گذار در زمینه احداث مجتمع های رفاهی و تفریحی گردشگری در دستور کار قرار گرفته است که در سال جاری شاهد اجرای ۳۲ پروژه فعال سرمایه­ گذاری مجتمع رفاهی و تفریحی گردشگری در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی از این مجتمع ها امکان اقامت و هتلینگ برای گردشگران نیز در نظر گرفته شده است، افزود: با اتمام مراحل ساخت قسمت­‌های اقامتی مجتمع های گردشگری و خدماتی رفاهی در مجموع ۹۲۴ تخت نیز به ظرفیت اقامتی آذربایجان شرقی افزوده می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این ۳۲ پروژه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان است،اظهار کرد: با سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی سرمایه گذاران و آغاز به فعالیت مجتمع های یاد شده برای حدود ۱۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

آبدار گفت: از میان ۳۲ مجتمع گردشگری بین راهی، ۸ مجتمع در بستان آباد با محوریت آزادراه تبریز-زنجان، ۶ مجتمع در میانه، ۴ مجتمع در تبریز، ۳ مجتمع در هر یک از شهرستان ­های اهر و شبستر، ۲ مجتمع در جلفا و یک مجتمع نیز در هر یک از شهرستان های مراغه، اسکو، کلیبر، مرند، هریس و خداآفرین در حال احداث است که در این حوزه همکاری سایر ارگان ­ها به خصوص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده­ای استان مورد نیاز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰ پرونده جدید سرمایه گذاری برای دریافت موافقت اصولی تشکیل شده که در حال طی مراحل اداری است.

به گزارش ایرنا،توجه به مراکز خدماتی بین راهی و افزایش کمی و کیفی این مراکز در سطح استان آذربایجان شرقی، گرچه تا چندین سال قبل چندان مورد توجه نبود و نارضایتی مسافران را به دنبال داشت، اما در سال‌های اخیر توجه خاصی به آن شده است به طوری که اکنون مسوولان استان از افزایش تعداد قابل توجه این مراکز در مسیرهای استان و ارتقای کیفی آنها خبر می دهند.

 با اقدامات و تدابیر مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی، هم اکنون با افزایش مجتمع های رفاهی و تفریحی مسافران و گردشگران با خیال راحت و خاطره ای خوش سفر جاده ای به این استان را تجربه می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.