به گزارش یکشنبه ایرنا، طرح ایمنی جاده های آذربایجان شرقی طبق روال همه ساله، همزمان با آغاز زمستان
و با هدف تامین امنیت شهروندان و مسافران و ارایه هر گونه کمک به گرفتارشدگان احتمالی در مناطق برف گیر این خطه اجرا می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به وجود 40 راهدارخانه و 22 پایگاه راهداری در شهرستان های استان گفت: یکهزار نیروی کارآمد راهدار با 565 دستگاه سنگین و نیمه سنگین برف روب و نمک پاش از امروز تا پایان فصل زمستان در محورهای مواصلاتی و پایگاه های راهداری مستقر شده و در طول زمستان به هموطنان خدمات راهداری ارائه خواهند کرد.
اروجعلی علیزاده افزود: علاوه بر این 48 هزار تن نمک و 30 هزار تن شن و ماسه هم در راهدارخانه ها و پایگاه های راهداری آذربایجان شرقی انبار شده است.
وی اضافه کرد: این میزان نمک، شن و ماسه برای یخ زدایی از 14 هزار کیلومتر راه ارتباطی موجود در استان، در روزهای سرد و برفی استان استفاده می شود.
جانشین رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی هم گفت: 430 نیروی پلیس در قالب 80 تیم گشتی در روزهای عادی و 120 تیم گشتی در روزهای بحرانی و پربارش در کنار نیروهای راهداری برای ارائه خدمات زمستانی به هموطنان در جاده های استان مستقر هستند.
سرهنگ رضا کریمی نژاد افزود: این نیروها در 17 گردنه برفگیر از جمله 7 گردنه ی موجود در محورهای ارتباطی اصلی آذربایجان شرقی در آماده باش کامل به سر می برند.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.